Re: 2 czy 4 GB do laptopa?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 16 Aug 2007 - 12:32:12 MET DST

Athum A. pisze:

> Wersja boxowa też?

Też, ale można zerwać to przyporządkowanie dokonując kolejnej
aktywacji.

> Więc w przypadku wersji boxowej jak najbardziej można uzywać jednego dysku w
> dwóch komputerach.

Robiąc sobie dużo kłopotu -- tak.

> O tym własnie mówię. Zresztą, z tego co wiem to zapisy licencji MS są
> analizowane przez którąś z komisji EU - i zobaczymy, co z tego wyniknie.

Do czasu jakichkolwiek decyzji jesteś zobowiązany używać
oprogramowania zgodnie z aktualną wersją umowy.

> OK, więc jakim cudem u mnie działało? (XP + Office)
> Coś się zmieniło przez ostatnie 3-4 lata?

Widać różnice w konfiguracji były zbyt małe. Problem
pojawiłby się, gdybyś w jednej z maszyn coś rozszerzył
lub wymienił (po awarii)...

Poza tym po co robić sobie kłopoty? Komputer w firmie
pozbawiony dysku i systemu może niepotrzebnie wzbudzić
podejrzliwość w razie kontroli.

Krótko mówiąc -- nie wiem po co się tak żołądkujesz.
Zasady są, jakie są. Nie zmienisz ich. Nie próbuj mnie
przekonywać, że są złe, ja sam chętnie widziałbym inne,
ale co z tego, nie mam na to wpływu. Jak chcesz coś zdzia-
łać, to przekonuj ustawodawców lub sądy. A jak nie, to dosto-
suj się do obowiązującej interpretacji, niekorzystnej w pewnym
zakresie dla klientów. Może to zabrzmi oportunistycznie,
ale przynajmniej jest zawsze bezpieczne.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |