Re: prosba o pomoc w wyborze notebooka

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 10 Oct 2006 - 10:34:55 MET DST

> wiem, Panie Radku, mowil mi to Pan 10 razy i przekonal do zmiany
> kupowanego laptopa na takiego z P M, ale jesli autor postu musi sie
> zmiescic w kwocie najblizszej 2000zl, to nie bede mu polecal komputera,
> ktorzy po spelnieniu pozostalych wymagan bedzie kosztowal min. 3000zl.
> albo rybki albo akwarium. czasem trzeba z czegos zrezygnowac...
> moze te 2-3 godziny z celeronem to wystarczajaca niektorym mobilnosc.

I w sumie będę to powtarzał w każdym wątku z takim wyborem.
Bo Celeron M jest dobry do pracy stacjonarnej, gdy trzeba
wozić komputer lecz działa głównie na zasilaniu sieciowym.
Pełna mobilność kosztuje.

Generalnie wydaje mi się, że zapanowała swego rodzaju moda
na notebooki. Ceny spadły, ale ludzie nie zauważają, że
nie spadły ceny sprzętu wysokiej klasy, lecz po prostu
pojawiło się dużo prawie identycznych, taniutkich i słabo
wyposażonych modeli. Oczywiście, dla wielu to zbawienie,
bo autorowi piszącemu artykuły czy książki na tarasie z
doprowadzoną elektrycznością potrzebny jest komputer mały,
lecz nie mobilny i nie wysokowydajny.

Jednak wielu wybiera notebooka bo zawsze chciało go mieć,
bo kojarzy go z luksusem, bo wydaje im się, że nawet za
najmniejsze pieniądze dostanie się dobry komputer. Nieprawda.
Komputer należy dobierać do zastosowań. Jeżeli potrzebna
jest wysoka wydajność za niską cenę, to notebook odpada,
trzeba szukać desktopa. Jeżeli potrzeba jest wysoka
mobilność, to trzeba pożegnać trzy-cztery tysiące złotych;
ba, czasem nawet z dziesięć czy jedenaście, jeżeli kompu-
ter ma mieć ekran 12" i ważyć 1.5 kg. Kompromisów nie ma,
są tylko rozwiązania dobrane źle i dobrze, wybory zrobione
dla dobrego samopoczucia (chwilowego) i dla dobrze wyko-
nanej w przyszłości pracy.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |