Re: WD Caviar SE czy RE - co wybrac?

Autor: uC <uC_at_blabla.bla>
Data: Fri 23 Jun 2006 - 11:49:19 MET DST

"master" <master@master.com> wrote in message
news:e7g72o$d1o$1@nettle.mcnet.pl...
> Konkretnie chodzi mi o dwa dyski 320 GB na ATA100:
> - JB: http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=117,
> - SB: http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=115.
>
> Poszukuje przede wszystkim dysku niezawodnego. Myslalem zatem o SB, ale
> troche mnie niepokoi jedna rzecz. Przy JB pisza, ze ma jakiestam Data
> Lifeguard, w tym "real-time embedded error detection and repair"
> ("wykrywanie i naprawianie bledow w czasie rzeczywistym"). Przy SB nie
> pisza
> [...]

Z powodow ktore napisales powyzej kub dysk nie_RE jezeli ma pracowac sam lub
RE jezeli pracuje w macierzy RAID (czyli jezeli kupisz 2+ dyski). Ze wzgledu
na TLER dyski seri RE i RE2 nie nadaja sie do pracy w pojedynke (wieksze
prawdopodobienstwo utraty danych), za to swietnie nadaja sie do pracy w
macierzy (mniejsze prawd. utraty danych).

Mam kilka dyskow RE, wszystkie w Raid1 i dzialaja wysmienicie.

Pzdr.,
uC
www.ultracode.eu