Re: 85Hz vs. 100Hz

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Fri 16 Sep 2005 - 23:21:51 MET DST

T.N. <xyzxyz@gazeta.pl> wrote:

> 85 Hz. Hmmm... Coś mnie tknęło i spojrzałem jeszcze raz do specyfikacji
> i faktycznie - zalecanym przez producenta odświerzaniem dla tej
> rozdzielczości jest 85Hz. I teraz już nie wiem co zrobić...

            Sluchac producenta - on wie najlepiej co potrafi ten sprzet.
Zreszta w wiekszosci wypadkow zalecane jest uzywanie czestotliwosci
odswiezania o ~15 Hz nizszej niz nominalna dla danej rozdzielczosci ze
wzgledu na szybsze zuzycie monitora i gorszy obraz tak zylowanych ukladow
odchylania. Sam uzywam stale 1024x768@100Hz na Samsungu SM750p z 2000 r.,
ale ten monitor wyciaga w takiej rozdzielczosci 116 Hz, wiec 100 Hz jest
dla niego wartoscia bezpieczna.

> Podobno przy 100Hz monitor szybciej zaczyna tracić prarametry...

Zylowane na maks odswiezanie te philipsy w pracowni komuterowej padaly jak
muchy - po 2 latach ~40%.

> Z drugiej strony siedząc (niestety) po kilka godzin dziennie przed
> komputerem wydaje mi się, że odczuwam jakąś różnicę (na korzyść
> Windowsa), ale to może być w zasadzie tylko taki efekt psychologiczny,
> że sam to sobie wmawiam.

            Nie wmawiasz sobie - GDI win32 ma _DUZO_ lepsze [ladniejsze dla oka]
wyswietlania czcionek niz X11. Odpal sobie jakas strone w firefoxie pod
win32 i linuksem robiac zrzuty ekranu i porownaj. To od tego glownie meczy
sie wzrok na tym samym sprzecie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl