Re: 85Hz vs. 100Hz

Autor: T.N. <xyzxyz_at_gazeta.pl>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 00:31:54 MET DST

W artykule <Xns96D3EDACBA246mbien@192.168.2.8> Michal Bien napisał(a):

> Nie wmawiasz sobie - GDI win32 ma _DUZO_ lepsze [ladniejsze dla oka]
> wyswietlania czcionek niz X11. Odpal sobie jakas strone w firefoxie pod
> win32 i linuksem robiac zrzuty ekranu i porownaj. To od tego glownie meczy
> sie wzrok na tym samym sprzecie.

Też coś takiego zauważyłem, chociaż Linuksa używam od dwóch tygodni i
nie wiem dokładnie w czym tkwi problem. Czcionki na stronach www
faktycznie są inne, ale myślałem, że to dlatego, że w systemie nie ma
zainstalowanego takiego fontu i w związku z tym wybierana jest inna
czcionka. Bo najczęściej mam wrażenie, że na www to właśnie krój jest
diametralnie inny.
A mógłbyś nieco dokładniej opisać jak należy rozumieć to "ładniejsze dla
oka"? Bo na przykład dla mnie czcionki na Linuksowej konsoli wydają mi
się zbyt grube i przede wszystkim nieco rozmyte w porównaniu do tych z
Win32, które z kolei są bardzo ostre.

T.N.