Re: Warto robic Raida ?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 12:51:46 MET DST

t_harry napisał:

> jak bedziesz mail 2 dyski w stripie i padnie ci jeden
> to tracisz cale dane, a jak bedziesz mial 1 dysk i ci
> padnie jeden to nic nie tracisz, tak ?

Nic nie zrozumiałeś. 2 dyski to 2x większe prawdopodobieństwo, że
któryś z nich padnie. Odtworzyć potem takie coś graniczy z cudem.
Jeden dysk jest łatwiej reanimować. Poczytaj o RAIDzie, zrozumiesz
na czym polega stripping.

> posiadanie 2 dyskow jako kolejne urzadzenia nie daje wzrostu
> wydajnosci ale jak padnie 1 to dane z 2 sa ok

Nie masz pojęcia o strippingu.

> powtarzanie po chipie i komputer ekspert, tak ?

Rozumiem, że jesteś na tym etapie :) Ale spoko - to nie wstyd.
Kiedyś też czytałem CHIP'a, miałem prawie wszystkie numery od
pierwszego włącznie. Wbrew temu co ci się wydaje, piszą tam wiele
mądrych rzeczy, o których pewnie nie masz jeszcze pojęcia ;)

Wracając do RAID'ów - ja takie rzeczy testuję w praktyce, wiem co
się dzieje jak padnie RAID 0. Jak doświadczysz tego na własnej
skórze, zrozumiesz o czym piszę. Takie rozwiązanie jest dobre
tylko i wyłącznie na system i pliki tymczasowe. Do przechowywania
danych się nie nadaje.

--
                        Pozdrawiam, Sniper