Re: Ma³y Pecet

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 12:43:40 MET DST

niebieski wrote:

> Tak zrobiê, ale najpierw poszukam na gie³dzie zasilacza od Siemensa.
> Widzia³em wnêtrze takiego komputera. Zasilacz jest po³±czony
> plastikowym tunelem z obudow± procesora (Pentium II 450) i to
> wystarcza ¿eby go sch³odziæ. Ma on z tego co pamiêtam 200 albo 230W i
> jst bardzo cichy. Rozwi±za³o by mi to sprawê wentylacji.

Je¿eli chodzi o nagrzewanie siê Athlona w porównaniu do Pentium II, to
raczej powstrzyma³bym siê od zestawiania wyników obydwu proców. Athlon to
piec hutniczy a P II to turystyczna grza³ka do wody. Oprócz tego - je¿eli
dobrze zrozumia³em - takowy zasilacz pobiera powietrze z otoczenia, u¿ywa go
do zch³odzenia siebie samego, a nastepnie t³oczy rurk± do ch³odzenia
procesora?! Je¿eli tak, to odradzam "ch³odzenie" Athlona ciep³ym powietrzem
:-) To raczej nie zda egzaminu.

> Z przodu obudowy, w pobli¿u procesora mogê wstawiæ du¿y wiatrak
> puszczony na 1500-2000 rpm, który bedzie wt³acza³ powietrze do ¶rodka.

Lepiej ¿eby wysysa³ gor±ce ze ¶rodka: najlepiej zrobiæ otworki w "pod³odze
obudowy" a wiatrak wyci±gaj±cy powietrze umiejscowiæ gdzie¶ z ty³u obudowy i
koniecznie na przeciwnej wysoko¶ci ni¿ otworki. W ten sposób zimniejsze
powietrze zasysane jest u do³u budowy, wêdruje przez ca³± obudowê przy
okazji zbieraj±c czê¶æ ciep³a np. z karty graf. a nastêpnie ulatuje poza
obudowê.

I koniecznie zadbaj, by do wiatraka procesora dochodzi³o powietrze prosto z
otoczenia, nie z obudowy.

--
< Piotr "Szpon" Slawinski