Re: Warto robic Raida ?

Autor: t_harry <t_harry_at_NOSPAMwpSPADAJSPAMERZE.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 13:15:45 MET DST

Użytkownik "Sniper" <sniper10000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:qgy3lk6auik$.q2szxz1olrtc.dlg@40tude.net...
> t_harry napisał:
>
> Nic nie zrozumiałeś. 2 dyski to 2x większe prawdopodobieństwo, że
> któryś z nich padnie. Odtworzyć potem takie coś graniczy z cudem.
> Jeden dysk jest łatwiej reanimować. Poczytaj o RAIDzie, zrozumiesz
> na czym polega stripping.
ja potrafie wykazac ze prawdopodobienstwo wcale nie jest 2 razy wieksze, a
ty ?

> Nie masz pojęcia o strippingu.

mowie teraz o 2 dyskach jako kolejnych napedach - kazdy to odzielny sektor
tak fizyczny jak i logiczny, dla mnie posiadanie 2 dyskow i nie wpinanie ich
w raid to troche glupota, zwlaszcza w domu gdzie tak naprawde wazne dane to
divxy i pirackie gry..., dla mnie wazne dane to sa moje prace - a te i tak
archiwizuje...

> Rozumiem, że jesteś na tym etapie :) Ale spoko - to nie wstyd.
> Kiedyś też czytałem CHIP'a, miałem prawie wszystkie numery od
> pierwszego włącznie. Wbrew temu co ci się wydaje, piszą tam wiele
> mądrych rzeczy, o których pewnie nie masz jeszcze pojęcia ;)

tia...

> Wracając do RAID'ów - ja takie rzeczy testuję w praktyce, wiem co
> się dzieje jak padnie RAID 0. Jak doświadczysz tego na własnej
> skórze, zrozumiesz o czym piszę. Takie rozwiązanie jest dobre
> tylko i wyłącznie na system i pliki tymczasowe. Do przechowywania
> danych się nie nadaje.
tak, spoko, ale nie mowimy o zastosowaniach serwerowo-profesjonalnych, tylko
o zabawce do domu - a nie oszukujmy sie, 3% wieksze ryzykja ze stracisz 20G
mp3 i 60G divxow jest warte zysku 50% w wydajnosci na co dzien...

nie ?

--
pozdr
  t_harry