Re: MMX Co to jest?

Autor: szpon (szpon_at_nospam-gazeta.pl)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 10:52:12 MET


Niejaki(a): Tomasz Potega z adresu <shadow_at_manta.univ.gda.pl>
napisał(a):
>
> primo - w poprzednim poscie mowa o 5x86 (zwanym tez X5), nie K5
> (5k86). secundo - K5 nie byly tak wysoko taktowane. no i nie ma
> rejestrow wcpuid ;)
>

A to dziwne, zawsze byłem pewien że począwszy od i486DX/2 wszystkie
procki były wyposażane w wcpuid, no ale nie będę się sprzeczał :-)

> hmm.. wiekszosc miala przeciez zworki do ustawiania fsb (chociaz wtedy
> jeszcze nie nazywano tego fsb).

Nom, już sobie przypomniałem, że to była jedyna możliwość podkręcenia
procesora.

> moze wygladam na zgryzliwca, ale pierwsze S3 to bylo afair 911.
> pozniej wszedl 924, a 801/805 i 928 to juz pozniejsze zabawki.

Tak wyglądasz ;-P

> wbrew pozorom to calkiem sporo dawalo, nieakcelerowane sterowniki do
> srodowisk graficznych to byl wtedy lekki masochizm.

Dokładnie. Szczególnie w tzw. Windows 95 ;-)

> no ale wtedy akcelerator nie dzialal ;) swoja droga to zbyt duzo
> detali tez tam nie mogles przestawic ;)

Były wszelakiego rodzaju "sterowniki" Accelerated VESA modes - nie wiele
dawały (jedynie przyśpieszenie transferu danych VPU <-> VRAM), ale
zawsze to było coś. Zresztą w tamtych czasach mało która gra chodziła w
trybach VESA - większość to było VGA'owskie 320x200/8bpp.

> no, widac nie mialem szczescia z falami podlych trio i kumpli ;)
>
Na szczęście udało mi się ominąć wszelakie trio ;-) ze stajni S3.

-- 
Piotr Slawinski
Wersja testowa zaawansowanego edytora HTML, JS, PHP (i inne) + retusz
grafiki + i inne ;-)
  http://LISAv2.glt.pl - 6 grudnia 2003, Build 202 - nowa wersja, nowe
możliwości, nowe błędy :-D
Home URL: http://www.PiotrSlawinski.iig.pl/ (Tlen: szponik; GG: 782837)


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 12:54:27 MET DST