Re: Arctic Cooling - co sadzicie?

Autor: mishka (mishka_at_na.tlena.mi.wysylac.jakbyco)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 10:58:32 MET

> Polecam, wogole ich nie slychac, tez wstawilem sobie 4 takie do obudowy, i
> jedyny wentylator jaki slychac, to zasilacz chiefteca (na procku zalman
> ustawiony na minimum tez jest bezglosny) ;)
> Jedyny mankament, to jak otworze okno i komp wciagnie lyk mroznego
> powietrza, to zaczynaja piszczec (pewnie dostaja za niskie napiecie), tak
> samo jak jest zimno, i wlaczam komputer, to jeden wentylator przez 5 minut
> stoi i piszczy, a pozniej startuje i jest ok. Moze to taki ichni patent, na

to nie wentylator piszczy tylko Fan Fail Alarm na płycie.
wyłącz Fan Fail Alarm w BIOSIe
Arctic Cooling mają tak że w pewnym zakresie temperatur stoją, nie
ruszają wcale - dzieje się to własnie wtedy gdy temperatura jest na tyle
niska że nie potrzeba chłodzić CPU.

A co do samego działania to faktycznie są ciche ale IMHO mają za wysoko
dobrany punkt pracy. Tzn. mój wentyl defaultowo utrzymywał P4 w
temperaturze < 55 st. C - wydawało mi się to zbyt wysoką temperaturą
więc go trochę przerobiłem (potencjometr zamiast termorezystora).
W ten sposób mam obroty na stałe 1500 Obr na min i temp nie przekracza
45 stopni - i jest przede wszystkim cicho.

mishka