Re: Spaliłem 2 nowe zasilacze Chieftec 360 W. [długie]

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 17:53:40 MET

Wcześniej napisałem:

> Niestety, nawet z tym okrojonym zestawem Chieftec sobie nie
> poradził.

Z duszą na ramieniu pojechałem do serwisu. Nie udało mi się dokonać
wymiany na nowy model, ale panowie przyjęli zasilacz do naprawy.
Cóż... będę musiał zaczekać, aż coś się wyjaśni. Trochę mi się też
"oberwało", że niby statystyki serwisowe im popsułem, bo w ciągu
pół roku wraca do nich 5 takich zasilaczy (ciekawe ile ich
sprzedają), a ja przez weekend zepsułem już dwa. W każdym razie
człowiek z którym rozmawiałem sporo mi o tych zasilaczach
naopowiadał. Z tego co powiedział wynika, że jakość tych zasilaczy
w ciągu ostatniego roku uległa _drastycznemu_ pogorszeniu - pcha
się do nich coraz gorszą elektronikę, a sposób montażu w chińskich
"masówkach" również pozostawia wiele do życzenia. Przykładowo,
kondensatory ze starych Chieftec'ów wytrzymywały 105 stopni i były
mocowane na specjalnych podstawkach, teraz kondzioły wytrzymują
jedynie 85 st. i jedynym bajerkiem, który trzyma je w stabilnej
pozycji jest kropelka jakiegoś silikonu. Serwisant skrytykował
również elektronikę odpowiedzialną za aktywne PFC jako przyczynę
większości problemów. Podobno zasilacze z pasywnym PFC są nie do
zdarcia (dzięki dławikom) i właśnie je wytypował jako najlepsze.

W pewnym momencie rozmowa zeszła nt. jakości nowych płyt głównych.
Serwisant pokazał mi 4 potężne skrzynie wypełnione padniętymi
Gigabyte'ami, Asusami i Abitami - podobno wraca do nich co trzecia
płyta pod Athlona tych producentów. Z MSI i Epoxem jest już dużo
lepiej. A w ogóle najlepiej wypadają płyty pod Intela, ponieważ sam
producent tych procesorów bardzo rygorystycznie podchodzi do tematu
jakości płyt sprzedawanych przez innych producentów i w razie
problemów... blokuje dostawy układów aż do naprawienia błędów
konstrukcyjnych. Może coś w tym jest...

--
                        Pozdrawiam, Sniper