Cichy pecet w moim pokoju?

Autor: Jacek Wojaczyński (kocurek_at_zuzel.org)
Data: Mon 05 May 2003 - 00:13:22 MET DST

Witam.

Właśnie będę musiał kupić coś szybszego do mnie do pokoju, coś co będzie
chodziło 24h/dobę, bo stare Pentium100/32MB RAM przestało się wyrabiać.

Mam dysk 40GB, do tego potrzebowałbym procesor, płytę, min. 256 RAMu i
jakąś obudowę... Komputer będzie robił za serwer więc nie potrzeba mi
karty grafiki, dźwięku, monitora itp... :-)

Nic prostszego tylko iść do sklepu i kupić... Ha, otóż okazuje się, że
nie... Problem polega na tym, że to ma być ciche. To będzie w pokoju, w
którym śpię.

Słyszałem coś o procesorach/płytach VIA - to prawda, że nie wymagają
wiatraczka na procesorze? Wystarczy dobry radiator?

A jeśli nie ta VIA to co? Co się będzie mniej grzało Duron czy Celeron?
Ostatnio jak się pytałem w jednym sklepie czy może Celeron działać bez
wiatraczka to sprzedawca popukał się w głowę i powiedział, że tak, ale
trzeba by mieć radiator wielkości tego sklepu.
Może są jakieś super ciche wiatraczki do nich? (Duron/Celeron).

Co z tym nieszczęsnym wiatraczkiem na zasilaczu? Załóżmy, że mógłbym
nawet zostawić tę obudowę otwartą... (twardziel aż tak nie hałasuje) -
po co jest potrzebny wiatrak na zasilaczu? Czemu one są takie głośne? (w
tej chwili w moim Athlonie mam jakiegoś Codegena 300W - tragedia...).

Czy można bezpiecznie jakoś wyłączyć wiatrak na zasilaczu? Do czego on
jest niezbędny? (zakładamy, że obudowa jest otwarta). A może sam
zasilacz się tak grzeje i potrzebuje chłodzenia? Szczerze mówiąc to nie
wiem i dlatego tutaj się pytam...

OK, w tej chwili mam bardzo cichuteńkie Pentium100, ale niestety sprzęt
przestał być tylko prostym routerem domowej sieci i się nie wyrabia
(wolny trochę proc, ale przede wszystkim mało RAMu...).
Wiem, że musze to wymienić. Chciałbym coś cichego. Coś co ruszy od kopa
z dyskiem 40GB (miałem 2 starsze Celerony i nie chciały). Najlepiej
jakby to było coś nowego ze sklepu (faktura), ale niekoniecznie.

Pozdrawiam i czekam na propozycje.

PS Jeszcze jeden problem - kwota to max 800zł...

--
kocurek