Re: Cichy pecet w moim pokoju?

Autor: benek (benek.benek_at_-wp.pl-)
Data: Mon 05 May 2003 - 11:37:11 MET DST

> Wiem, że musze to wymienić. Chciałbym coś cichego. Coś co ruszy od kopa
> z dyskiem 40GB (miałem 2 starsze Celerony i nie chciały)...

ale co proce byly za wolne czy plyta nie obslugiwala duzych dyskow ?
jak plyta to juz stare BX (w dobrym "opakowaniu") obsluguja 120GB dyski,
poszukaj plyty ktora daje tez jak najnizsze napiecia dla procka

co do procka jak nie potrzeba GHz prockow to poszukaj czegos na jadrze
Coppermine np PIII 800EB (szukaj ze starego steppingu napiecie 1.65V) albo
jak nie potrzeba duzo MHz np 600EB (oba na magistrali 133MHz o czym swiadczy
litera B) - puscisz taki proc na magistrali 100MHz (lub nawet 66MHz)
obnizysz napiecie dla rdzenia o 0.1V (moze nawet 0.2V - bedziesz musial
sprawdzic stabilnosc) i procki przy taktowaniu 400MHz i zasilaniu 1.5V beda
wydzialaly gora 10W ciepla (a 600EB na ustawieniach 4.5x66MHz i napieciu
1.5V to nawet 8W ciepla a 300MHz powinno dac zauwazalna roznice do P100) IMO
na cos takiego grzech ladowac cos wiecej niz sam duzy radiator (ewentualny
wentylator chyba zeby nie gryzlo sumienie mozna dac na 5V aby zapewnic
minimalny przeplyw powietrza) - piszac o duzym radiatorze nie mam na mysli
czegos wielkosci pustaka ;-) tylko cos aluminiowego co z niezbyt silnym
wentylatorem jest w stanie chlodzic najnowsze Athlony, przy domyslnym
taktowaniu prockow o ktorych pisalem to np Titan D5TB z wentylatorem
puszczonym na 5V (gora 7V) da rade z palcem w nosie a przy zamknietej
obudowie nie powinien byc slyszalny (po zdjeciu grilla i daniu jakis
gumowych podkladek miedzy raditor a wentylator)

co do obudowy a wlasciwie zasilacza to szukaj czegos od Sirtec
(Sirtec/Chieftec/Enlight/HighPower/Thermaltake) z serii HPC-xxx-xxx pomimo
ze sprzet nie bedzie pradozerny to kup minimum 300W bo dzieki temu zasilacz
nigdy nie bedzie wykozystywal nawet polowy swojej mocy -> nie bedzie
potrzebowal duzego przeplywu powietrza -> wentylator bedzie pracowal na
niskich obrotach - najlepiej byloby jakbys osobiscie poprzebieral w tych
zasilaczach bo one maja termistor w roznych miejscach i niektore egzemplaze
pracuja z wentylatorem na minimum 1200rpm a inne od razu 1700rpm
(przynajmniej tak bywa z 300W Enlight) ewentualnie jak nie boisz sieutraty
gwarancji to mozna rozkrecic zasilacz i pobawis sie z ulozeniem termistora
tak zeby wentyaltor chodzil caly czas na minimum

pozdrawiam