rozważania nad nową technologią

Autor: Giskard (dio_at_o2.plNOSPAM)
Data: Sat 07 Sep 2002 - 09:18:17 MET DST

Cześć!
Tak się zastanawiam, postęp technologiczny w dziedzinie komputerów rozwija
się w zastraszającym tempie. Cztery lata temu 300Mhz to był szczyt marzeń,
dzisiaj mamy już procesory o mocy 2.5Ghz. Tu nasuwa się pytanie, czy to
nigdy nie będzie miało końca? Przecież w typowych zastosowaniach ciężko jest
mi sobie wyobrazić takie 2.5Ghz peceta, który jest minimum dla Worda 8000.
Obok mojego Celerona 600, stoi sobie leciwy iP166MMX i muszę powiedzieć, że
w większości zastosowań - a kilka tych zastosowań jest (min obrabianie
dźwięku, robienie podkładów, grafika 2D, programowanie, internet), to mi ta
166 w zupełności wystarcza. Różnica jest istotna jeżeli chodzi o możliwość
uruchamiania gier i filmów divx. Reasumując, wydaje mi się, że obecne
maszyny mają sporo rezerwy, którą ciężko jest wykorzystać, dlatego tak się
zastanawiam czy kiedyś wreszcie nastąpi koniec tych niekończących się
rozbudów komputera ;-))
pozdrawiam i zachęcam do dyskusji.

Luzuj strunę i życie...
Marcin W.