Re: rozważania nad nową technologią

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.WytnijTo.pl)
Data: Tue 10 Sep 2002 - 17:20:17 MET DST

Giskard <dio_at_o2.plnospam> wrote:
> Cześć!
> Tak się zastanawiam, postęp technologiczny w dziedzinie komputerów rozwija
> się w zastraszającym tempie. Cztery lata temu 300Mhz to był szczyt marzeń,
> dzisiaj mamy już procesory o mocy 2.5Ghz. Tu nasuwa się pytanie, czy to
> nigdy nie będzie miało końca? Przecież w typowych zastosowaniach ciężko jest
> mi sobie wyobrazić takie 2.5Ghz peceta, który jest minimum dla Worda 8000.
> Obok mojego Celerona 600, stoi sobie leciwy iP166MMX i muszę powiedzieć, że
> w większości zastosowań - a kilka tych zastosowań jest (min obrabianie
> [...]

Problem polega na tym ze malo kto rozumie iz GHz nijak sie na wydajnosc
nie przeliczaja. Mozna bez problemow znalezc wyspecyfikowane procersory ktore
z zegarem 500 MHz potrafia w okreslonych pracach przegonic 2GHz P4. Na razie
mozna zaobserwowac ped do szybszych zegarow, malo kogo interesuje optymalizacja
procesorow, kodu, itd itp.

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--