nagrywanie (i nie tylko) - kilka pytan

Autor: zuko / Shark von Cygnus <shark_at_post.pl>
Data: Sun 03 Oct 1999 - 13:52:47 MET DST

heja.
w przyszlym tygodniu kupuje nagryware. mam juz tak na zapas kilka
pytan odnosnie nagrywania. sorka, ze wam truje, ale chce uniknac
psucia plytek i klopotow.

1. plyty cd-rw sa juz po 10 zl. kurde, powiedzcie mi, ze dobrze robie
kupujac teaca 6x24 (ew. 8x), a nie yamahe 6x4x16.

2. plyty z danymi planuje nagrywac na basf'ach ceramicznych. czy moze
ktos cos zlego o nich powiedziec? nagrywal juz ktos na nich z
predkoscia 8x? aha, ostatni byly polecane tdk. niestety, nie widzialem
ich nigdzie.

3. do plytek audio planuje samsungi (zielona okladka) lub nashua
(tansze). jakies sugestie odnosnie nosnika (audiofilem nie jestem)?

4. slyszalem, ze im szybciej sie nagrywa audio, tym gorsza jakosc. czy
to prawda? jesli tak, to jak sie ta gorsza jakosc objawia? czy majac
dysk i nagrywarke scsi moge spokojnie nagrywac audio 8x (na
odpowiedniej plycie of coz)?

5. jak bede przygotowywal plytki do nagrania, to jak to zrobic, aby
miec dlugie nazwy plikow i katalogow (planuje nagrywac w programach
nero i win on cd)?

6. jak bede podlaczal nagrywarke i dysk scsi do kontrolera, to ma
znaczenie kolejnosc podlaczenia, czy to nie ma roznicy?

7. a wlasnie. jakie ma znaczenie puszczenie proca na np. 4.5x83 dla
urzadzen scsi? w koncu kontroler siedzi na pci.

8. czy teac'i bardzo sie grzeja? a yamahy?

9. czy kontroler tekram dc310U to to samo co dc315U? jak nie, to czym
sie roznia?

10. mam obudowe enlight'a z zasilaczem 230 watt. czy ten zasilacz
uciagnie mi nastepujaca konfiguracje (zalozmy, ze w jednej chwili
wszystkie urzadzenia pobieraja max. ilosc energii):
- 2 dyski ide
- dysk scsi
- cd-rom ide
- cd-r scsi
- mala stacja
- duza stacja
- karta graficzna savage 3d
- karta dzwiekowa
- modem
- kontroler scsi
- dodatkowy wiatrak na dole obudowy
- plyta, procek, pamiec, obudowa ;)

11. ufff. dzieki za dobrniecie do konca i za ew. odpowiedzi.

--
zuko / Shark von Cygnus