Re: nagrywanie (i nie tylko) - kilka pytan

Autor: Wojtek <voytec_at_friko.sos.com.pl>
Data: Sun 03 Oct 1999 - 22:44:54 MET DST

zuko / Shark von Cygnus <shark@post.pl> wrote in message
news:37f73e7c.236009@news.ict.pwr.wroc.pl...
> 1. plyty cd-rw sa juz po 10 zl. kurde, powiedzcie mi, ze dobrze robie
> kupujac teaca 6x24 (ew. 8x), a nie yamahe 6x4x16.

Pracowales kiedys z plyta CDRW? Ta predkosc odczytu powala!
Jak koniecznie chcesz robic czeste backup'y danych to kup sobie jakies CDR
NN po 3PLN...
Uzywam R55S od czerwca '98 (co juz wiesz :-) i nie brakuje mi zadnego RW!

> 2. plyty z danymi planuje nagrywac na basf'ach ceramicznych. czy moze
> ktos cos zlego o nich powiedziec? nagrywal juz ktos na nich z
> predkoscia 8x? aha, ostatni byly polecane tdk. niestety, nie widzialem
> ich nigdzie.

CeramGuard sa OK. Ogolnie jak nie chcesz miec problemow to kupuj CDRy
dobrych firm i tyle... Nie siegaj nigdy po najtansze (chociaz Nashua po
4.6PLN sa bardzo dobre)... Verbatim DL+ (5.50PLN) ma UV Protection - bardzo
dluga zywotnosc nosnika, ale trzeba uwazac na podrobki (najlepiej miec
pewnego dostawce)...
W tej chwili na wiekszosci nosnikow mozna nagrywac z x8. Chyba S&F wypuscil
juz nagrywarke x12...

> 3. do plytek audio planuje samsungi (zielona okladka) lub nashua
> (tansze). jakies sugestie odnosnie nosnika (audiofilem nie jestem)?

Uwazaj zeby Samsungi byly pod spodem niebieskie, nie zielone! Nashua jest
OK. Nagrywam juz troche na nich, szczerze polecam... Audio tez chodzi bez
problemow...

> 4. slyszalem, ze im szybciej sie nagrywa audio, tym gorsza jakosc. czy
> to prawda? jesli tak, to jak sie ta gorsza jakosc objawia? czy majac
> dysk i nagrywarke scsi moge spokojnie nagrywac audio 8x (na
> odpowiedniej plycie of coz)?

Ja nagrywam x4, ale moj recorder szybciej nie moze :-( Zadnych strat w
jakosci i tym podobnych rzeczy...

> 5. jak bede przygotowywal plytki do nagrania, to jak to zrobic, aby
> miec dlugie nazwy plikow i katalogow (planuje nagrywac w programach
> nero i win on cd)?

Nie uzywaj WinOnCD, Nero jest lepszy i nie gryzie innych programow... Dlugie
nazwy to Joilet w opcjach...

> 6. jak bede podlaczal nagrywarke i dysk scsi do kontrolera, to ma
> znaczenie kolejnosc podlaczenia, czy to nie ma roznicy?

Nie mam dysku SCSI wiec nie wiem :-( Ale to pewnie nie ma roznicy...

> 7. a wlasnie. jakie ma znaczenie puszczenie proca na np. 4.5x83 dla
> urzadzen scsi? w koncu kontroler siedzi na pci.

Trudno mi powiedziec...

> 8. czy teac'i bardzo sie grzeja? a yamahy?

TEAC bardzo slabo sie grzeje. Na starsze Yamahy (szczegolnie x4) byl
polecany dodatkowy wentylatorek...

> 9. czy kontroler tekram dc310U to to samo co dc315U? jak nie, to czym
> sie roznia?

Nie wiem...

> 10. mam obudowe enlight'a z zasilaczem 230 watt. czy ten zasilacz
> uciagnie mi nastepujaca konfiguracje (zalozmy, ze w jednej chwili
> wszystkie urzadzenia pobieraja max. ilosc energii):
> [...]

Spoko... Kumpel ma 4x HDD SCSI, CDROM SCSI i CDR SCSI Yamaha x4 (bleee, ale
juz go przekonalem do TEACa :-)...

> 11. ufff. dzieki za dobrniecie do konca i za ew. odpowiedzi.

No problem :-)
Dla pewnosci odwiedz: www.cdmediaworld.com

Pozdrawiam, Wojtek