Re: nagrywanie (i nie tylko) - kilka pytan

Autor: Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
Data: Sun 03 Oct 1999 - 17:21:31 MET DST

Hi,

On Sun, 03 Oct 1999 11:52:47 GMT, shark@post.pl (zuko / Shark von Cygnus) wrote:

>1. plyty cd-rw sa juz po 10 zl. kurde, powiedzcie mi, ze dobrze robie
>kupujac teaca 6x24 (ew. 8x), a nie yamahe 6x4x16.

Dobrze robisz. Co z tego, że zaoszczędzisz 200 PLN na płytkach,
skoro kupując Yamahę zwiększasz szansę na to, że będziesz 1000 PLN
do tyłu na całej nagrywarce? IMHO lepiej kupić pewniejszą, bardziej
dopracowaną nagrywarkę CD-R niż CD-RW, która cieszy się przeciętną
opinią.

BTW sam kupiłem niedawno Teaca 6x24 :)

>2. plyty z danymi planuje nagrywac na basf'ach ceramicznych. czy moze
>ktos cos zlego o nich powiedziec? nagrywal juz ktos na nich z
>predkoscia 8x? aha, ostatni byly polecane tdk. niestety, nie widzialem
>ich nigdzie.

Nagrywałem kiedyś na starych BASFach (czerwone pudełko, nie pamiętam
dokładniejszych oznaczeń). Nagrywałem 2x, a płytki czytały się
przeciętnie, choć nawet nie tragicznie. Bardziej bym jednak już
polecał Verbatim. TDK IMHO jest najlepsza, w najbliższych dniach
będę testował Nashua.

>4. slyszalem, ze im szybciej sie nagrywa audio, tym gorsza jakosc. czy
>to prawda? jesli tak, to jak sie ta gorsza jakosc objawia? czy majac
>dysk i nagrywarke scsi moge spokojnie nagrywac audio 8x (na
>odpowiedniej plycie of coz)?

Im szybciej nagrasz, tym większa szansa, że odtwarzacz audio nie
załapie lub będzie częściej korzystał z korekcji, co może pogorszyć
lekko dźwięk. Dla zasady audio powinno się zapisywać w 1x, max. 2x,
ale większości nowych odtwarzaczy nie przeszkadza nawet 4x czy 6x.
Gorzej ze starszymi -- spotkałem się z takimi, co ledwo płytę nagraną
1x na złotym nośniku czytały.

>6. jak bede podlaczal nagrywarke i dysk scsi do kontrolera, to ma
>znaczenie kolejnosc podlaczenia, czy to nie ma roznicy?

Nie ma -- ważne są tylko ID i terminacja.

>7. a wlasnie. jakie ma znaczenie puszczenie proca na np. 4.5x83 dla
>urzadzen scsi? w koncu kontroler siedzi na pci.

Niektóre kontrolery tego bardzo nie lubią -- podobno niektóre
Adaptece szczególnie. O innych nic nie wiem.

>8. czy teac'i bardzo sie grzeja? a yamahy?

Teac 6z24 grzeje się przeciętnie -- jak ma nad i pod sobą trochę
miejsca, to nie wymaga żadnego specjalnego chłodzenia. Yamaha podobno
się dość mocno grzeje, ale o to musisz spytać jakiegoś posiadacza.
Wiem, że niektóre modele Yamahy miały nawet wiatraczek, co przy
zapyleniu Polski (a np. Śląska szczególnie) może się źle skończyć
dla optyki.

>10. mam obudowe enlight'a z zasilaczem 230 watt. czy ten zasilacz
>uciagnie mi nastepujaca konfiguracje (zalozmy, ze w jednej chwili
>wszystkie urzadzenia pobieraja max. ilosc energii):

IMHO nie powinno być problemu.

--
Pozdrowienia,