Re: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogram owania

Autor: Hubert DePeSz Lubaczewski (depesz_at_venus.ci.uw.edu.pl)
Data: Sun 15 Nov 1998 - 09:19:15 MET

Vindex wyrzeźbił:
> A kaze Ci go ktos kupowac? Ale jak _bedzie_ Ci potrzebny to co
> zrobisz? Odpalisz windows'y?

powiedz mi do czego może mi być potrzeby corel draw w wersji dowolnej.

> Zdaje sie nie zrozumiales mnie. Posadz kogos kto widzi Latex'a
> pierwszy raz w zyciu przed komputerem i kaz mu napisac w nim dokument
> - to moze zrozumiesz o co mi chodzi

    o.k. ale po dwugodzinnej nauce będzie już to umiał. a posadź
 kogoś przed wordem. poracuje. napisze list. po czym po dwuletniej
 pracy pod wordem będzie wołał kogoś o pomoc jak trzeba będzie
 wstawić tablekę, obrazek czy spowodować by tekst zaczął wyglądać
 niecoładniej ...

> Jak ja kocham to poczucie wyzszosci u uzytkownikow Linux'a :)))) Jak

    to nie jest poczucie wyższości. trick polega na tym, że nie
 wydaję osądów na np. winnt bo go nie znam. natomiast każdy
 użytkownik windows uważa, że jest auorytetem w dziedzinie systemów i
 wypowiada się w sposób co najmniej śmieszny o np. linuksie.

> zwykle nikt poza nimi nie ma pojecia o czym pisze. Zycze Ci przejscia
> przez tyle odmian Unix'a prze ile ja przeszedlem ...

    no tak. ja na razie niezbyt wiele. jakiś solaris, aix, linux w
 kilku odmianach, przez moment też coś na hp (chyba hpux, ale nie
 jestem pewien) ... i to wszystko.

> Obsluguje Rive TNT? Nie - dopiero w planach? Obsluguje drukarki GDI?
> Nie. Sterowniki np. Matrox'a maja podobne mozliwosci do windzianych?
> Nie.

    O.K. przyznaję rację. nie obsługuje. a zadałeś sobie pytanie:
 dlaczego? może dlatego, że użytkownicy linuksa to nei są ludzie
 goniący za nowinkami, dla których najważniejsze w życiu jest +2
 ramki na sekundę w quake'u?. może oni wybierają sprzet do
 zastosowań, a nie odwrotnie? na dwóch komptuerach składanych "pod"
 linuksa są karty na virge'u. "co za złom", jak twierdzą inni. ale po
 co lepsza karta do biura? po co komuś do domu tnt? co do matroxa też
 podobne pytanie, choć on się bardziej broni ... a drukarki gdi ...
 toż to tak jak winmodemu - sprzęt kaleki.

> Co ma piernik do wiatraka? Dlaczego darmowe linux'owe sterowniki do
> kart matrox'a sa gorsze od rownie darmowych sterownikow pod winde?
> Problem w dostepnosci tych sterownikow - ile bede musial czekac na
> sterowniki do sprzetu ktory juz mam?

    bo (afaik) matrox nie udostępnia specyfikacji swoich kart i
 sterowniki trzeba robić przez "reverse-engineering". tak samo jak
 jeszcze do niedawna adaptec.

<ciach>

    twoje zdanie o przecięnych użytkownikach jest odbiciem tego co
 stara się wmówić światu microsoft, że do szczęścia potrzbe
 kolejnego, jeszcze prostszego interfejsu, oraz kolejnego gadającego
 spinacza.

> Masz klopoty z czytaniem? Przeliterowac Ci?

chodzi mi to, że nie za bardzo lubię rozmawiać z anonimami ...

depesz (ale nazwisko w signu)

--
       hubert depesz lubaczewski <=--=> depesz_at_venus.ci.uw.edu.pl