Re: Skladam mocny komputer, zerknijcie/skrytykujcie/podpowiedzcie

Autor: Kuba Likus (kubaXXX_at_arch.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 15 Nov 1998 - 20:02:59 MET

...binary neurosoft attached...0101100...connection established...on Thu,
12 Nov 1998 23:57:51 GMT koski_at_friko.onet.pl [a.k.a. Ramirez] wrote...
> Bede skladal komputer dla znajomego ( kasa przeznaczona na te inwestycje
> 12-14 tys zl netto ) oto co wstepnie wybralem:
>
> 1. Płyta główna Abit BH6

asus p2b, asus p2b-s (wbodowany sterownik u2w scsi) lub jesli bedzie to
drugi komputer, to moze asus p2b-ds (j.w. + karta sieciowa)

> 2. Procesor Intel Celeron 300A_at_450

okay, albo p2/333-350

> 3. Pamięć 2x64 MB SD RAM 6-7 Ns

lub 1x128 MB ECC

> 4. Monitor : dobra 17" - ViewSonic PT 775 lub Sony 200PS

z tych dwoch lepszy viewsonic...ale moze iiyama vm 450 (19" ale FST za
ok. 3000 pln) lub poczekac na iiyame vm 450 pro (j.w. ale trinitron)?

> 5. Dysk twardy IBM DTTA 371010 10.1 GB

jesli ide to okay, albo ibm ddrs 34560 LVD (4.3 GB, U2W SCSI, 7200
rpm)...nie wiem, czy te 10 GB to nie za duzo jak na gierki i
office'a...moze lepiej przyoszczedzic i kupic nagrywarke?

> 6. Modem Zoltrix lub US Robotics (jeszcze nie wybralem konkretnie)

usr (moze message plus?)

> 7. Obudowa ATX Midi Tower

big tower :-)

> 8. CD Rom Asus x34

jesli scsi to plextor SCSI...wkrotce ma ukazac sie plextor 40x UW SCSI
(pierwszy na swiecie cd-rom Wide)

> 9. Karta grafiki AGP Matrox Millenium G200

albo matrox marvel (jak ktos ma kamere wideo)

> 10.Dopalacz Diamond Monster II 12 MB (ewentualniex2)

na tym sie nie znam

> 11.Karta dzwiekowa Diamond SImpact S90

na tym tez sie nie znam...moze sb live! (value?)...

> 12.Drukarka HP 720

wg. mnie lepszy Epson

> 13. Klawiatura i mysz Microsoft ergo

byle nie genius...logitech jest okay

> 14. Dodatkowy wentylator do obudowy

i na dysk twardy

> 15. 1,44 FDD

moze nagrywarka cd-rw i zamiast cd-romu DVD? ale nie ma jeszcze DVD na
SCSI :-(...moze jakis skaner (600x1200, scsi)...ja mam mustek 1200sp, ale
umax astre 1220 (?) podobno tez niezly

> Wszelkie słowa krytyczne mile widziane. Komputer bedzie mial zastosowanie
> domowe do popularnych aplikacji biurowych + gry 3D. W przeciagu 2 kolejnych
> lat raczej nie bedzie modernizowany -ewentualnie pozniej. Czy porywac sie na
> DVD czy tez sobie jeszcze odpuscic? Czy wystarczy do obecnych i przyszlych
> wymagajacych gier 3D ? Czy zainwestowac w oryginalnego Xeona 450 Mhz ?
> Dziekuje za wszelkie podpowiedzi i slowa krytyczne.
>

> koski_at_friko.onet.pl

hmmm...za bardzo sie chyba podjaralem dostepna kwota (12-14 Kzl)....za
takie cos mozna zlozyc mila "prawie stacje robocza"...w domu raczej scsi
nie jest potrzebne, chyba ze ktos bedzie jednak mial ta
nagrywarke...korzysc z dysku scsi ujawmia sie ponoc dopiero, jak sie ma
ich min. 2 i to pod win NT

warto zastanowic sie nad przystosowaniem kompa do DVD, ale nie po to,
zeby se puszczac filmy na ekranie, tylko na (duzym) tv...trzeba pamietac,
ze do tego potrzebny jest tez wzmacniacz dolby digital (ac-3) --
najtanszy ok. 1200 pln...i niezle kolumny...wzmacniacz mozna se
odpuscic w przypadku stosowania sb live + zestaw glosnikow aktywnych
crematiwa...ale jak to gra??? kto to wie?

pozdrawiam

kuba

K u b a L i k u s
kuba_at_arch.pwr.wroc.pl [usun XXX z adresu]
http://serek.arch.pwr.wroc.pl/~kuba [architektura + zdjecia]