Re: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogram owania

Autor: Marcin Wieczorek (wieczor_at_polbox.com)
Data: Sat 14 Nov 1998 - 14:07:36 MET

Tomasz Jarnot <jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl> napisał(a):
>Wytlumacz to biednemu, ktory najpierw dostal Office do pracy na rok a
>potem dali mu zamiast tego Write for Windows. Mam przytoczyc co bedzie
>mowil ten czlowiek w czasie pracy ? Tak samo daj czlowiekowi BMW740 a po
>roku daj mu malucha. Myslisz, ze facet mogac idealna kopie takiej BMW miec
>za cene malucha dalej jezdzilby maluchem ?

I co ukradnie tego BMW bo przyzwyczaił się do luksusu?

>Hehe i np. taki Office kosztuje 2000 zl ( wersja full ) i jest to cena dla
>przecietnego czlowieka tak ?

Nie dla przeciętnego człowieka jest Write (za darmo z systemem), Works
dla małych firm albo StarOffice za darmo do zastosowań
niekomercyjnych. Przeciętny człowiek nie ma Mercedesa (ani BMW) a
takiej klasy oprogramowaniem jest MS Office.

>Tyle ze zarowno Corolla jak i Lexus zadowolilyby przecietnego Polaka. A
>niestety Write for Windows juz nie zadowala przecietnego komputerowca.

Jeśli ma się wysokie wymagania to trzeba za nie zapłacić. BTW a co
taki przeciętny komputerowiec potrzebuje robić, że mu Write nie
starcza?

>Oj Przemol powiedz ze NIGDY nie uzywales nielegalnego softu... nie uwierze
>ci chlopie ni cholery... Jak ja nie chcac krasc programu powiedzialbym
>rodzicom, majac 13-14 lat - Kupcie mi Windowsa i Office i PAscala i pare
>innych rzeczy bo ja sie chce nauczyc tych programow to myslisz ze by mi
>kupili ? To jak to mam wtedy zdobyc ?

Delphi 1 i 2 są za darmo więc Pascala możesz się uczyć bez wydatków na
oprogramowanie. Nie rozumiem po co Ci MS Office w wieku 13-14 lat ale
jeśli chcesz pisać listy do cioci na komputerze to możesz użyć
WordPada lub darmowego StarOffice.

>w NASZYM. Ty siedzisz w Stanach. Przyjedz tutaj, dostaniesz 1000 zl na
>reke na miesiac z czego 800 zl wydasz na zycie i wtedy pogadamy. Wtedy
>bedziesz mogl mowic jak to jest dobrze kupowac sobie oryginalny soft...
>Myslisz ze nie znam realiow zycia w Stanach ? Niejeden moj kumpel siedzi
>tam teraz i sie rozpieprza sportowym wozkiem, na ktory tutaj musialby orac
>jeszcze przez kilka lat... W komputerach moze jest inaczej co ?

Jak Cię nie stać na drogi soft to korzystaj z Linuksa. Dostaniesz po
tym dobrze płatną pracę jako admin Uniksa a Linux jest darmowy. Czego
chcieć więcej?

>Tak jest. On sie uczy programowania na ukradzionym sofcie, on sie uczy
>uzywac ukradzione pakiety biurowe itd. bo inaczej nikt mu tego nie
>zapewni. Moze mi panie Przemol wytlumaczysz SKAD DO CIEZKIEJ CHOLERY
>zdobyc oprogramowanie w wieku 13-186 lat, wtedy kiedy sie ma jeszcze czas
>na jego nauke ?

W wieku 186 lat to już raczej nikt się nie uczy :-) A na poważnie to
odpowiedź masz powyżej.

> [...]
>fizycznej. Jasne - przeliczmy sobie - w dobrym ukladzie mam 4 zl/godzina,
>czyli na Winde 98 pracuje 300/4 = 75 godzin, na Pascala mniej wiecej tyle
>samo, na pakiet Office 2000/4 = 500 godzin, fajnie, a obok kumpel idzie na
>gielde i nie pieprzac sie zbytnio kupuje za 30 zl kompakt z tym wszystkim.
>A za zapracowane pieniadze jedzie na fajne wakacje. I kto odniesie z tego
>wieksza korzysc ? Ja czy kumpel ? Ja - pewnie powiesz - bo jestem
>uczciwym obywatelem... sam jak palec w kolo sami kryminalisci... oj
>chlopie przyjedz do kraju polaz troche po urzedach, pokrec sie tu i tam

Na ściąganiu haraczu i napadaniu na stacje benzynowe zarobisz jeszcze
więcej.

Winde 98 - zamiennik Linux cena 0zł
Pascala - Delphi 1 lub 2 cena 0zł
Office - StarOffice cena 0zł

Delphi 2 musi chodzić pod Windą ale nie musi być to Win98 ale np.
Win95. Możesz też kupić je od kogoś (ale nie od pirata) razem z
licencją. D1 oraz StarOffice pójdą pod Linuksem (D1 na emulatorze
Windows 3.11). Pascala można uczyć się też na kompilatorach
linuksowych, takoż i C/C++.

>Zal mi cie, bo siedzisz w USA i patrzysz na wszystkich z gory gowno
>wiedzac o tym co sie tutaj wlasciwie dzieje i jak sie tutaj zyje.

Ja wiem i co z tego? Mam takie samo zdanie jak Pszemol.

>Aha i zostancie bezrobotnymi, ale uczciwymi bezrobotnymi...

Uczciwie też można nieźle zarobić co pokazałem wyżej.

--
Marcin Wieczorek ( T-1000 )
wieczor_at_polbox.com