Re: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogram owania

Autor: vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 14 Nov 1998 - 14:48:50 MET

Marcin Wieczorek <wieczor_at_polbox.com> napisał(a) w artykule
<3659690e.19421186_at_news.lodz.pdi.net>...
<ciach>

> Nie dla przeciętnego człowieka jest Write (za darmo z systemem),

Chyba kpisz. Probowales kiedys cos rozsadnego napisac w tym Write? Chyba
niespecjalnie ...
Szkoda ze nie napisales o notepad'zie ...

> Works
> dla małych firm

To moze byc propozycja dla przecietnego czlowieka

> albo StarOffice za darmo do zastosowań
> niekomercyjnych.

Za darmo to jest licencja na StarOffice. Pakiet musisz kupic na jakims
nosniku albo sciagnac z sieci (co jest za darmo tylko dla tych nielicznych
nie placacych za polaczenia)

> Przeciętny człowiek nie ma Mercedesa (ani BMW) a
> takiej klasy oprogramowaniem jest MS Office.

Przecietnego Amerykanina czy Niemca stac na Office'a - Polaka nie. Poza
stosunkiem zarobku do ceny na "zachodzie" istnieje jeszcze cos takiego jak
kultura sprzedazy - w Polsce jest to niestety nieosiagalne

<ciach>
> Jeśli ma się wysokie wymagania to trzeba za nie zapłacić. BTW a co
> taki przeciętny komputerowiec potrzebuje robić, że mu Write nie
> starcza?

Tabelke? Wzorek? Makro? Cokolwiek poza golym tekstem

<ciach>
> Delphi 1 i 2 są za darmo więc Pascala możesz się uczyć bez wydatków na
> oprogramowanie.

Bzdura. Delphi 1 i 2 sa _tanie_ bo mozesz je kupic z gazetka - co wcale nie
znaczy ze sa _za_darmo_
A podreczniki do Delphi juz bez watpienia za darmo nie sa

> Jak Cię nie stać na drogi soft to korzystaj z Linuksa. Dostaniesz po
> tym dobrze płatną pracę jako admin Uniksa a Linux jest darmowy.

ROTFL. Juz widze ta spolecznosc informatykow-administratorow ... I kto to
mowi - jestes administratorem?
Linux jesli chodzi o administracje ma sie srednio do np. SCO - a jednak w
instytucjach _rzeczywiscie_ korzystajacych z Unix'a (poza dziwnymi
przykladami serwerow www czy ftp) linux wcale nie jest czyms czestym.
Nauczyc sie Unix'a wcale nie jest tak latwo - zwlaszcza osobie ktora nie ma
ciagotek administratora

> Czego
> chcieć więcej?

Rozsadnych cen? Czemu w Rosji oplaca sie sprzedawac oprogramowanie taniej
niz w Polsce?

> Winde 98 - zamiennik Linux cena 0zł

Bzdura. Poczytaj sobie wyzej i zobacz jaka jest np. cena dodatku do Chipa z
RH 5.1. Dodaj do tego koszty sciagania z sieci dokumentacji i poprawek a
zobaczysz co to znaczy "za darmo"

> Pascala - Delphi 1 lub 2 cena 0zł

J.w.

> Office - StarOffice cena 0zł

J.w. Pomijajac fakt "dostosowania" SO do polskich warunkow

> Delphi 2 musi chodzić pod Windą ale nie musi być to Win98 ale np.
> Win95. Możesz też kupić je od kogoś (ale nie od pirata) razem z
> licencją.

O ile licencja zezwala na dalsza odsprzedaz ... A W98 kosztuje niewiele
wiecej niz W95

> D1 oraz StarOffice pójdą pod Linuksem (D1 na emulatorze
> Windows 3.11).

To ma rzeczywiscie niesamowity sens ...

> Pascala można uczyć się też na kompilatorach
> linuksowych, takoż i C/C++.

I coz Ci da znajomosc Pascal'a czy C++ w wersji linuksowej?

> Uczciwie też można nieźle zarobić co pokazałem wyżej.

Powiedzmy ze ten pokaz byl srednio trafiony ...

> --
> Marcin Wieczorek ( T-1000 )

Pozdrowienia

Vindex