Re: Re: ZX Spectrum? Przecież to była zabawka!

Autor: iwaszcz_at_my-dejanews.com
Data: Wed 11 Nov 1998 - 19:12:35 MET

> Podatki obecnie nie różnią się jakoś zasadniczo
> od tych które były za czasów
> Twoich studiów i pracy po studiach.
> Więc zagadnienie o ich "niewiarygodnej" wysokości pomińmy.
Nie bardzo kumam... Uwazasz, ze podatki w Polsce sa niskie?

> Właśnie na tym polegał system bezpłatnej edukacji, że za niego płacili
> wszyscy - ci których dzieci studiowały, również ci których dzieci nie
> studiowały i ci którzy nie mają dzieci w ogóle.
Dokladnie tak jak Pszemol (chyba niepalacy) placi podatki
na tych, ktorzy paleniem dorobili sie raka pluc...

> To się nazywa "ochrona socjalna jednostki" (ludzkiej, tak na marginesie) i
> chyba nie powiesz, że w Stanach czegoś takiego nie ma... Że wszystkie
> uczelnie, wszystkie kliniki itd. tam są płatne: jak płacisz tak uczą czy też
> leczą.
W USA nic nie jest za darmo. Aby sie leczyc musisz placic lub wykupic
ubezpieczenie, ktore pokryje za ciebie czesc kosztow. Nawet karetka Cie nie
wezmie na pogotowie jesli nie wiadomo kto za ciebie zaplaci, wiec bez karty od
ubezpieczalni lepiej nie wychodzic z domu... Byles kiedys w Stanach? Skad te
brednie wymyslasz, he?

> Czyli rzucając w twarz ludziom Tobie nieznanym słówka "złodziej",
> "pzestępca" popełniasz czyn:
> a.) świadomie chamski;
> b.) świadomie bezprawny.
> Nie jest chyba dla Ciebie tajemnicą, że jedynie SĄD ma prawo nazwać
> człowieka przestępcą?

Alez bzdura. Pszemol tylko nazwal Marka Obermana perfidnym zlodziejem, gdyz
ten gosc sam sie zlodziejem nazwal. Poczytaj newsy. Poza tym niedawno wyznal,
ze "kupil" 3DS za 50zl. Gdzie tu sad potrzebny? Skoro "oskarzony" sam sie
oskarza...

> Czyli inkwizytor z nawróconego heretyka...

Nie ma ludzi po 20tce w Polsce, ktorzy zetkneli sie z PeCetami na etapie
szkoly sredniej i nie kradliby softwareu. Zlodziej, ktory kradl a teraz
nawoluje do zaprzestania kradziezy jest dla mnie kims bardzo szlachetnym.

> Ale nie wszystkich ojcowie są doktorami medycyny,
> gdyby było jak proponujesz
> wykształcenie byłoby dostępne wąskiej kascie zamożnych do której nie ma
> dostępu dla nikogo z zewnętrz.
Nie slyszales o stypendiach naukowych, stypendiach rektorskich?
Nie kazdy czesiek mialby dyplom rusycystyki czy odlewnictwa, byloby mniej
studentow niestudiujacych lecz "cieszacych sie zyciem" za panstwowe pieniadze
czy za pieniadze wszystkich pracujacych. To wlasnie placacy podatki utrzymuja
tych, co im sie nie chce uczyc i bumeluja powtarzajac rok za rokiem, lub w
ogole studiuja aby nie pojsc do woja.

> "Żeby dobrze zarabiać trzeba najpierw się wykształczyć, a żeby móc się
> wykształczyć trzeba, żeby Twoi rodzice dobrze zarabiali".
> Koło się zamknęło, wyjścia nie ma.
> Może właśnie dlatego tak jak proponujesz nie dzieje się nigdzie w świecie
> cywilizowanym, w USA również?
O ile mi wiadomo wszystkie szkoly ponad-podstawowe sa platne. Oplaty zaleza od
jakosci uczelni - wolny rynek...

> Skoro w to wierzysz...
Czy on tego nie napisal z autopsji?
Chlopie - tu w Stanach papierek sobie mozesz wsadzic
Jak sie nie sprawdzisz na stanowisku to dostajesz kopa w d***
nawet jak masz polskiego doktora. Nikt sie nie zawacha.
Nikt sie tu nie cacka - czysty biznes - nie radzisz sobie to won!
Won powiedziane jest oczywiscie z milym usmiechem na twarzy
i ze lzami wspolczucia w oczach... Kop w d*** jednak tak samo boli.

> A ile Twojemu ojcowi płaciliby uratowani w Stanach? Czyżby tam pogotowie
> ratunkowe było płatnym: płaćisz - ratują, nie płacisz - jadą dalej?

Dokladnie! Emergency Room kosztuje setki dolarow. Jesli masz ubezpieczenie to
kosztuje znacznie mniej, no chyba ze znalazles sie tam z wlasnej "woli"
podcinajac sobie zyly lub przedawkowujac prochy - wtedy placisz 100%. I to
jest wedlug mnie sprawiedliwe!

> Na wyborach czy na barykadach?
> I co znaczy "musimy"? A tych którzy nie chcą zmieniać wytłuc jak robactwo?
Starac sie przekonac do naszych racji.

> E-e-e-e, to już nie demokracia lecz demagogia...
> Właśnie, że wybrało. Boli Ci że Ciebie nie zapytało? I komu ma płacić, może
> Tobie?
Facet bredzisz! Nie masz juz chyba niczego konkretnego do powiedzenia.

> Użytkownik oprogramowania umowy licencyjnej też nie podpisuje.
> On po prostu zostaje poiformowany, że ma tę umowę zaakceptować albo się
> wypchać i nie używać oprogramowania.
Ja rowniez ukonczylem studia w Polsce na AGH. Nikt mnie nie poinformowal...

> Założenia socjalne były dla wszystkich takie same bez względu czy były
> sforułowane pisemnie czy też nie.
Ja pier*** - prawdziwy socjalista. Taki z przekonania!

> Sądzę, że jedynie przypadek sprawił, że w resorcie odpowiedzialnym za
> nauczanie w "zawodówkach" na ten pomysł wpadli, a w takim samym resorcie
> odpowiedzialnym za szkołę wyższą - nie.
A ja mysle, ze to nie przypadek. Wielu studentow i potem magistrantow celowo
bylo wysylanych za granice, czy to na szpiegi czy na nauke. Nikt mi powtarzam
nie stawial warunkow na AGH: przyjmujemy Cie na studia ale musisz potem
pracowac jako asystent profesora za 300zl na miesiac. Gdyby tak bylo,
rzeczywiscie zastanowibym sie czy sie oplaca...

> Jak "dobremu"?
> Takiemu jak w RFN i w USA czy takiemu jak w Urugwaju, Meksyku i Ekwadorze?
Dobremu, kropka.

> Domyślam się, że według Ciebie "zdrowy" system to taki o którym już pisałem
> wyżej - jak płacisz tak uczą...
Dla mnie tez tylko taki system jest zdrowy. I znajdziesz w Polsce
wiecej osob o przekonaniach nie-lewicowych, nie-socjalistycznych jak ja
i Pszemol, lecz NIESTETY takich jak Ty socjalistow z przekonania jest
wiecej. Ale przejedziecie sie na wlasnym g***.

> Dlatego, że jest on człowiekiem.
> Doprowadzenie tej maksymy do przesady mnie też nie raz wkurza, ale nigdy nie
> proponuję z tego powodu wprowadzenia "prawa dżungli".
Nie chodzi o prawo dzungli. Lecz gdy wszyscy trabia o paleniu powodujacym raka
- leczenie takiego knypka ktory wybiera mimo wszysko wbrew logice powinno
kosztowac glownie jego a nie wszystkich madrzejszych. Tu w USA placisz o wiele
wiele wieksze skladki na ubezpieczenie zdrowotne jesli palisz. I to ma sens! I
to wlasnie jest sprawiedliwosc. Nie ma tu niczego tak chorego jak
"sprawiedliwosc spoleczne" - co to za wybryk przyrody?

> A w USA jest inaczej? Gostka z rakiem płuc od palenia (kto by to wiedział od
> czego powstaje rak) nie będą leczyli z Twoich podatków?

Z moich napewno nie. Leczyc go beda z pieniedzy z ubezpieczalni. Firmy ktora
go obciazala za palenie 3x wiekszymi skladkami.

> Cała ta dyskusja od samego początku nie miała nic wspólnego z tematyką grupy
> na której się toczy, przypomnij sobie temat: "Piętnuję itd."
Pewnie nie zauwazyles, ze dyskusja ta toczy sie na wielu grupach jednoczesnie,
bystrzaku?

>i podziękowałem.
No i co zalujesz? Ja bym zalowal gdybym nie wyjechal w styczniu. Bardzo.
Zarabiam nawet nie cale 5000, ktore wspomnial Pszemol (ciekawe gdzie pracuje -
sam upomne sie o podwyzke) lecz mimo iz zarabiam mniej - i tak uwazam, ze sie
oplaca. Poszerzasz swoje horyzonty, szkolisz jezyk, dowiadujesz sie mnostwa
nawych rzeczy, poznajesz swiat, uczysz sie jak latwe moze byc zycie... Ty to
znasz z opowiadan gorali z Mszany Dolnej z wyksztalceniem podstawowym (ledwie
ukonczonym), ktorzy wyjechali do Chicagowa myc gary w chinskiej restauracji...

> Wcale nie myślałem o służbie Narodowi i patriotyzmie, po prostu jestem za
> stary, za wygodny i za leniwy dla takich skoków.
> Dla "chrzaniania" również...
No to skoncz chrzanic bo piszesz nie prawde. Nie bedac w USA wypisujesz
niestworzone bzdury. Pszemol widac tam jest, bo jak czytam jego listy, to
jakbym czytal swoje wlasne. (musze sie dowiedziec gdzie pracuje bo ja ledwie
$4500 wyrabiam jako programista C++ :-)

> Założę się, że głosowałeś na Janusza Korwin - Mike i Unię Poilyki Realnej...
> Realnej?
No wlasnie ciekawe, bo ja wlasnie na UPR - co na to Pszemol?

> Od roku 1994 kiedy wprowadzono ODPOWIEDZIALNOŚĆ za łamanie praw autorskich?
> Bo chronione one były przed tym również, tylko odpowiedzialności nie było.
Lepiej pozno niz wcale... Ty nie wykazujesz nawet checi poprawy, zauwazyles?

> Czyli ja pozostałem poza granicami tego Twojego "My" - nie jestem Polakiem
> (bynajmniej z pochodzenia).
> Może dlatego się nie rozumiemy?
Zaraz zaraz, czyzbys porzucil swoja Rumunie czy Uzbekistan i przyjechal na
saksy do Polski?

Taurus