Re: ZX Spectrum? Przecież to była zabawka!

Autor: Krzysztof Kubas (krzychoo_at_friko.sos.com.pl)
Data: Wed 11 Nov 1998 - 23:16:09 MET

iwaszcz_at_my-dejanews.com wrote:

> Nie ma ludzi po 20tce w Polsce, ktorzy zetkneli sie z PeCetami na etapie
> szkoly sredniej i nie kradliby softwareu. Zlodziej, ktory kradl a teraz
> nawoluje do zaprzestania kradziezy jest dla mnie kims bardzo szlachetnym.

I o to wlasnie chodzi. Na poprawe tej sytuacji moga wplynac tylko dwie sprawy. Z
jednej strony poprawa warunkow materialnych Polakow - czyli PRAWDZIWY kapitalizm -
bez bandyckich podatkow okradajacych obywateli a z drugiej zmiana mentalnosci
ludzi. Ja osobiscie rozumiem Marka Obermana - niestety ludzie uczacy sie (ja mam
18 lat i chodze do LO) maja alternatywe ukrasc albo nie miec. Ale z drugiej strony
- na ile moge staram sie kupowac orginaly - Winde mam legalna, pare gierek tez. Na
niektore programy nigdy jednak nie oszczedze z kieszonkowego a Rodzice nie dadza
mi do lapy 20 baniek na programy. Jak bede zarabial, a panstwo nie bedzie mnie z
tego okradac, to nie bede tez uzywal piratow. I jezeli kiedy dorosne beda panowaly
normalne warunki ekonomiczne, to sam swojemu synowi (he, he nie moge sobie tego
wyobrazic) bede kupowal oryginalne programy. Bo bede chcial dla niego jak
najlepiej tj. zeby sie czegos nauczyl i zeby nie byl skrzywiony moralnie jak jego
tatus (czyli ja).
Wiem, ze jest to czysto teoretyczne i w ogole, ale tak wlasnie uwazam. I prosze
Was (tj. Ciebie Pszemolu i Ciebie Marku) nie obrzucajcie sie nawzajem blotem bo
oboje macie racje !!!
A ludzie, ktorzy do piracenia programow dorabiaja sobie ideologie "walki z FIRMA",
czy "korporacjami" powinni sie leczyc.
I mam propozycje, skonczmy to juz.
Pozdrawiam wszystkich uczesnikow dyskusji.
Krzychoo