Re: AMD K6-2 300 i AutoCAD

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 11 Nov 1998 - 19:25:23 MET

On Wed, 11 Nov 1998 14:30:23 GMT, "Majcy" <majcy01_at_friko.onet.pl>
wrote:

<ciach>
>Testowalem 3 plyty pod socket7 z i740 8MB (Taiwan). Plyty te to:
>
>Aristo z chipem PCCHIPsa,

PCChips nie robi chipsetow - ani robia kiepskawe plyty. Chipset to
albo MVP3 albo ALI 5

> 1MB cache, max 100Mhz - 280zl z k. muzyczna
>Z i740 zadnych problemów. S3 Savage nie dzialal pod pewnymi grami - kwestia
>sterowników, nie sprzetu.

Tego akurat nie mozesz byc pewien - rownie dobrze problemy moga
wynikac z niedopasowania sprzetu

<ciach>
>Pod PClistem agpx2 w wypadku plyty Aristo i VICa

Jak mogles miec agp 2x na VIC'u skoro nie dalo sie zainstalowac
Savage'a (chyba ze chodzi Ci o i740 - ale to nie jest nowa karta)

<ciach>
>Mozesz napisac skad ten programik i na jakiej plycie glównej pod socket7 ten
>test byl zrobiony ?

Test byl robiony na Epox'ie z 1 MB cache'em L2. Program mozna bylo
sciagnac ze strony Ziff'a Davies'a ale ostrzegam - ma 60 MB

>VIC 503MVP3+1MB cache kosztuje 325zl na wroclawskiej gieldzie.

VIC czy FIC? A mowa jest dalej o ASUS'ie ktory kosztuje 400 zl

<ciach>

>Nowy konroler adapteca (pod PCI) mozna miec juz 350zl. Dysk SCSI mozna tez
>dostac tanio.

Tyle ze ten tani dysk nie da Ci nic wiecej niz dysk UDMA - a bedzie
drozszy. Zeby uzyskac konkretne efekty trzeba kupic dysk Ultra SCSI i
to najlepiej 7200 rpm - a taki dysk jest przynajmniej o 50 % drozszy
od odpowiedniego dysku IDE

<ciach>
>Ale jezeli wiesz, ze sprzet bedzie dzialal ? Co wtedy ? Czy nie warto
>zaoszczedzonej kasy wydac na cos innego ?

Zaoszczedzonej? Pokaz mi _jakakolwiek_ konfiguracje k6 2 na ktorej TNT
bedzie chodzilo rownie dobrze jak na np. C 300 A - i bedziesz mogl
mowic o zaoszczedzonych pieniadzach

<ciach>
>To nie kwestia szczescia, tylko doboru. Wystarczy poszukac i poprubowac.

Czyli jestes szczesciarzem - bo masz szanse wyprobowac sprzet przed
zakupem. Wiekszosc ludzi takiej mozliwosci nie ma. A o szczesciu czy
jego braku pogadamy za rok - ciekawe czy ta plyta dalej bedzie dzialac
bez problemu

<ciach>
>K6-2 ma ulepszony koprocesor.

WW stosunku do K6 - co wcale nie znaczy ze porownywalny do P2

> Dodatkowo posiada instrukcje 3D. Wiem, ze nie
>sa one jeszcze szeroko wykozystywane, ale tam gdzie sa, pokazuja swoja
>sile - mam na mysli patch pod Q2 3DNow.

I co jeszcze? W jakim innym programie nawet przy zastosowaniu 3D Now
K6 2 jest w stanie dorownac P2?

<ciach>

>Jedyna rzecza jaka moge dodac, to kwestia s3 savage (innych kart z
>wymienionych nie testowalem). Karta ta ma problemy po socket7, ale jest to
>kwestia niedopracowanych driverów i biosów.

Moze - ale nie napewno. Nawet jesli to ile trzeba bedzie czekac na
poprawione bios'y/sterowniki?

> Co dziwne, dzialala pod plyta na
>pcchipsie i to w agpx2. Problemy byly w niektórych grach. Dokladnie z Q2.
>Ale z tego co wiem byla to kwestia patcha.

A na P2 nie bylo zadnych wiekszych problemow - czujesz roznice? Q2
chodzil co prawda srednio szybko ale zadnych problemow nie bylo

>Pod Unrealem karta dzialala.
>Wszystko wskazuje, ze poprawna wspólpraca z socket7 to kwestia czasu.

Tyle ze do tego czasu na rynku moze byc juz nowa generacja
akceleratorow - i sytuacja sie powtorzy ...

>Pozdrawiam
>
>Majcy

Pozdrowienia

Vindex