Re: Re: (Moze tak koniec panowie?) ZX Spectrum? Pr

Autor: Marek Oberman (pesk_at_pesk.org.pl)
Data: Wed 11 Nov 1998 - 22:07:42 MET

iwaszcz_at_my-dejanews.com napisał(a) w wiadomości:
<72ck2j$1rs$1_at_nnrp1.dejanews.com>...

>Alez bzdura. Pszemol tylko nazwal Marka Obermana perfidnym zlodziejem, gdyz
>ten gosc sam sie zlodziejem nazwal. Poczytaj newsy. Poza tym niedawno
wyznal,
>ze "kupil" 3DS za 50zl. Gdzie tu sad potrzebny? Skoro "oskarzony" sam sie
>oskarza...

Geeezz, i co z tego? Wiekszosc ludzi tu uzywa nielegalnego softu
i to, ze w dyskusji nie potrafia sie przyznac, ze to co robia w swietle
obowiazujacego prawa to kradziez... trudno. Dla mnie jest to oczywiste
choc z ludzkiego punktu widzenia NIGDY nie nazwalbym tych ludzi
zlodziejami rowniez siebie tak nie traktuje a to, ze sam siebie
tak okreslilem pare razy, coz JA mam do tego prawo... Poza
mna ma je tylko Sad...

Czy Wy tego nie widzicie, ze historia sie powtarza i powtarzac sie
bedzie jeszcze dluuugo.?

Pszemol uzywal na studiach pirackiego softu widzac ze gdzies tam w opisie
programu jest napisane ze to nielegalne i autor/firma sobie tego nie zycza.
Teraz zarabia dzieki temu, ze sie nauczyl wtedy tyle, i ze teraz moze sobie
bez problemu kupic potrzebne programy. Jak sam pisze - nawrocil sie.
Ty piszesz, ze podziwiasz takich ludzi... w zwiazku z tym za 5-8 lat
bedziesz
musial podziwiac z 65% ludzi z tej listy a mi to wrecz postawic pomnik ;) bo
w moim przypadku wydarzenia rozwijaja sie podobnie, teraz sie ucze na
piratach aby moc w przszlosci tez "sie nawrocic" i miec za co kupowac
legalny soft. I nie jest to czcze gadanie, bo obecnie juz za zarobione
pieniadze
kupuje sobie gry i programy edukacyjne legalnie i w zasadzie nieswiadomie
nawet namawiam czasami znajomych do kupowania np. oryginalnych strategii
chocby z uwagi na porzadne opisy i nieokrojone sceny. Niekiedy jak sie
zapedze to zaczynam tez cos mowic o tym jak to fajnie sie czlowiek
czuje jak kupi oryginal i w domu zdejmuje folie odzczuwajac jakas dziwna
przyjemnosc z tego, ze potrafil na to sobie zarobic, szybko jednak koncze
bo jestem przewaznie wtedy wysmiewany ;))

WIDZISZ TU ANALOGIE DO HISTORII PSZEMOLOWEGO NAWROCENIA?

I taka jest kolej rzeczy w przypadku wieeeeeluu osob i
wcale to nie jest zadne "cudowne" nawrocenie czy
cokolwiek by do tego dorabiac. To jest zycie.

W calej tej dyskusji jest tylko jedno ALE, takie, ze
Wy (Ty czy Pszemol) nie pamietacie / nie chcecie pamietac
w jaki sposob dochodziliscie do tej wiedzy jaka macie
teraz. A PRZEDE wszystkim nie potraficie zrozumiec
ludzi, ktorzy dochodza DOKLADNIE w ten sam
sposob do tej wiedzy.

Przeciez po X latach wielu z nas bedzie moglo powiedziec
to samo co Pszemol o swoim "cudownym przemienieniu".

Mam tylko nadzieje, ze w tej grupie znajdzie sie
znacznie wiecej osob, ktore beda potrafily zrozumiec
innych, mlodych ludzi, choc oczywiscie beda opowiadac
o tym, ze warto przestrzegac prawa w calym jego zakresie,
ze czlowiek sie lepiej czuje itd, ale jednoczesnie nie beda
ich potepiac w czambul i naokraglo nazywac zlodziejami...
mimo, ze ktorys bardziej swiadomy nazwie sie w ten
sposob sam ;>

Ps.

Mam nadzieje, ze Pszemol np. nie stlucze kiedys
swojego 17 letniego syna za to, ze znajdzie u niego
miedzy ksiazkami Playboya, chyba, ze i tu
"zapomni wol jak cieleciem byl" i bedzie wmawial
dzieciakowi, ze z pewnoscia jest zboczncem i nic
juz z niego nie wyrosnie i ze on w jego wieku
to tyko biblie i ksiazke od histori czytal po katach .
A dopiero po latach kiedy z przez ciagle strofowanie
zostana u obu strzepy z nerwow przyzna sie, ze juz
w przedszkolu dziewczynka pod sukienki zagladal ;))))

Ps.

Ludzie zrozumienie innego czlowieka to podstawa zycia w
spoleczenstwie a nie tylko twarde przestrzeganie kodeksu.
W kazdej sprawie trzeba dotrzec do istoty takiego czy innego
postepowania i dopiero wtedy oceniac. Na liscie ferowanie
wyrokow tylko na podstawie paru slow i bez znajomosci
danego czlowieka jest bez sensu jak i zreszta odpowiadanie
na te zarzuty ;))

Wiem, ze sa ludzie, ktorzy beda cale zycie szli na
latwizne i nawet bulki w sklepie beda podpieprzac
na sniadanie. Takim kij w oko ;) i cela metr na metr.
Ale w zadnym wypadku nie mozna wsadzac tego
kija w oko mlodemu czlowiekowi, ktory sie stara
dojsc do czegos (tylko bez aluzji do kradzionych
samochodow prosze :) uczy sie lapie gdzie moze
prace i zarywa noce. BRON BOZE nie chwale tu
siebie samego, takich ludzi na uczelniech dzis w
Polsce jest naprawde sporo.

Sam moglbym wskazac, ludzi baaardzo wartosciowch
w moim otoczeniu, ktorym nawet nie chodzi o pieniadze,
i np. po nocach pisza na "kradzionym" Wordzie ulotki dla
TOZu czy duzego schroniska dla zwierzat.
Znam przynajmniej 2 takie osoby. I uwazam ze
SERCE (nie szukajcie w kodeksie, nie ma tego slowa)
jakie w to wkladaja odbiera komukolwiek prawo
do nazwania ich zlodziejami, nawet jesli do konca
swoich dni beda uzywac do pomocy innym (tu
akurat "tylko" zwierzakom i paru prawie za darmo
pracujacym ludziom pomocy. Jesli ktos ich kiedys
skaze za pirackiego Office`a to takiemu czlowiekowi
napluje osobiscie w twarz niezaleznie czy bedzie
to sedzia Sadu Najwyzszego czy ferujacy wyroki
"jakis nawrocony".

Ja nie mam az takiego, serca dlatego wiekszosc
czasu poza uczelnia posiwecam na zarabianie
pieniedzy, zeby kiedys kupic dom czy przesiasc
sie na legalnego Worda.

I na koniec.....

LUDZIE, moze zakonczmy ten watek w koncu raz na
zawsze? Tyle zostalo juz powiedziane... i co ?
jak juz watek przycicha to znajdzie sie ktos
kto znowu pisze o kradzionych samochodach
i watek zostaje zreanimowany ;)

Przyjmijmy, ze jest jak jest, kazdy powiedzial co
mysli ja przyznaje, ze kazdy ma po trochu racji.

Jesli chcecie jednak to dalej ciagnac to MOZE
WYTNIJMY z tego pl.comp.pecet i win95
przeciez to jest niehumanitarne tak znecac
sie nad innymi ;) Co wy na to?

--
Pozdrawiam
Marek Oberman