Re: K6/2 czy P II ???

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sat 07 Nov 1998 - 17:29:44 MET

Hi,

On Fri, 06 Nov 1998 21:01:35 GMT, vindex_at_friko.onet.pl (Vindex) wrote:

>Szybszy w Winampie?? Masz na mysli nizsze obciazenie procesora? Ale

Tak.

>tylko pod warunkiem korzystania z 3D Now :) Ja tam zreszta wole Sonique'a :)

W końcu 3DNow w procesorach AMD jest po to, żeby go używać :) Skoro już
jest i działa całkiem niźle, to czemu z niego nie korzystać? Zresztą
AFAIK nowe procesory Cyrixa i IDT będą miały 3DNow, więc liczba aplikacji
korzystających z tego (i przez to działających szybko na K6-2, bo IMHO
ten procesor będzie miał z oczywistych względów :) najlepszą implementację
3DNow, tak jak teraz MMX w Intelach) powinna się powiększyć.

>Pomijajac 3D, gry (poza Q2) i pare innych drobiazgow :)

To na dzień dzisiejszy. Obsługa 3DNow w przyszłości na razie jest wielką
niewiadomą; możliwe, że się znacznie rozwinie.

>Mozemy sie jakos umowic - np. na pierwszy utwor z "Oxygene 7-13""
>Jarre'a :)

Wiesz jak zrobię? Pójdę do kumpla, który ma PII-266. Na płytce ze sobą
zabiorę testowego WAVa i FFT i puszczę test. Odpadnie słanie megabajtów
modemem :)

>Ale to byla _maksymalna_ roznica - w wiekszosci wypadkow roznica byla
>mniejsza. Co do testow - byl Q2, Winbench i jescze cos

Czyli był to test użytkowy, a nie obliczeniowy. W sumie też dobrze,
bo głównie komputera się w końcu używa, ale chętnie bym zobaczył
wyniki testu obliczeniowego, w stylu czasu działania filtrów w
Photoshopie, kompresji audio/video MPEG itp.

>Zawsze masz Win98 :))))

Chyba ";)" zamiast ":)". Windows 98 od czasu do czasu jestem zmuszony
używać i nie widzę wielkiej różnicy w stosunku do Windows 95. Niewątpliwie
jest to lepszy system od w95, ale dalej zdecydowanie gorszy od NT 4.0.
Nie przesiadam się :)

>No coz - w takim razie czekam na plik testowy :)

Właśnie poszedł.

>Chcialbym go zobaczyc na 386 i 4 MB :)

Działałby :) Co prawda na pewno nie szybciej, niż sam Windows, pod
którym pracuje, ale program jest na tyle mały i oszczędnie napisany,
że powinien działać całkiem rozsądnie.

>W ramki oprawiles? :)

Nie :) Wziąłem dwie śrubki i przykręciłem do ściany. Wygląda całkiem
nieźle.

>A glupie terminale wcale nie sa takie glupie -
>znam jeszcze pare miejsc gdzie na 286 pracuje program w Clipperze i ma
>sie calkiem niezle

Ale do pracy z aplikacjami Windows już się nie nadają, bo do NT Terminal
Server trzeba stacji co najmniej 386 :( Dopóki się trzymać DOSowych
aplikacji, to no problem.

>To ile Ty masz lat? :))) Jak ja bylem w przedszkolu to do klawiatur
>komputerowych trza bylo miec krzepe :)

Ja zaczynałem mając mniej więcej 5, 6 lat od ZX-81 (foliowa klawiatura,
to była rewelacja; jeden znak na sekundę :) ). Potem przez kilka lat
wspaniała klawiatura Commodore 64 (bardzo ładnie chodziła) i wreszcie
kolejne IBMy, gdzie wybór odpowiedniej klawiatury to nie problem :)
W tej chwili mam 19 lat, więc mam już około 13 lat praktyki.

>A pod O chyba byl POKE? :)

Tak.

>To masz naprawde niezlego tego notebooka :) Ten MMX 200 ktorego mialem
>w pracy pomimo wylaczenia wszystkiego w biosie i tak po godzinie
>zwalnial o 20%

Mój liczy całymi dniami, bo jak nic na nim nie robię, to leci RC5 :)
Żadnego zwolnienia.

>Toz to wyniki wlasnie z K6 2 i V2. A co do fps - sprawdz sobie takiego
>Sin'a czy Heretic'a 2 to zrozumiesz o co mi chodzi. Q2 to juz staroc -
>roznicy miedzy 50 a 100 fps moze nie zauwazysz ale miedzy 25 (srednio
>- czyli miejscami moze byc 10) a 50 zauwazysz napewno

Heretic 2 rzeczywiście dość nieźle obciąża grafikę. Niestety nie mogę
sobie w niego pograć, bo AFAIK są tylko wersje DirectX (strasznie wolna)
i Glide (tylko pod Voodoo). A moja Riva pod NT nie obsługuje Direct3D
i żeby mieć ładną grafikę muszę używać OpenGL, którego prawie nic nie
obsługuje :(

--
Pozdrowienia,