Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 07 Nov 1998 - 23:13:43 MET
On Sat, 07 Nov 1998 16:29:44 GMT, rsokol_at_iname.com (Radoslaw Sokol)
wrote:
>Hi,
<ciach>
>>tylko pod warunkiem korzystania z 3D Now :) Ja tam zreszta wole Sonique'a :)
>
>W końcu 3DNow w procesorach AMD jest po to, żeby go używać :)
Ale w tym momencie jestes przypisany do WinAMp'a a ja wole Sonique'a
albo Jet Audio a one nie obsluguja 3D Now :)
> Skoro już
>jest i działa całkiem niźle, to czemu z niego nie korzystać?
Alez korzystac, korzystac :) Problem w tym ze malo programow go
wykorzystuje
> Zresztą
>AFAIK nowe procesory Cyrixa i IDT będą miały 3DNow, więc liczba aplikacji
>korzystających z tego (i przez to działających szybko na K6-2, bo IMHO
>ten procesor będzie miał z oczywistych względów :) najlepszą implementację
>3DNow, tak jak teraz MMX w Intelach) powinna się powiększyć.
Niekoniecznie - z MMX'a nadal niewiele programow korzysta. Miejmy
nadzieje ze tak sie stanie bo nic nie wplywa tak dobrze na rynek jak
konkurencja :)
>To na dzień dzisiejszy. Obsługa 3DNow w przyszłości na razie jest wielką
>niewiadomą; możliwe, że się znacznie rozwinie.
Jest wiekszy problem - 3D Now jest juz na rynku dluzsza chwile a
jedynym akceleratorem _naprawde_ z niego korzystajacym jest V2 (teraz
rowniez Banshee). Troche glupio byc skazanym na konkretny sprzet
>Wiesz jak zrobię? Pójdę do kumpla, który ma PII-266. Na płytce ze sobą
>zabiorę testowego WAVa i FFT i puszczę test. Odpadnie słanie megabajtów
>modemem :)
I to bedzie chyba najlepsze rozwiazanie :) Mam nadzieje ze wynikami
sie podzielisz :)
>Czyli był to test użytkowy, a nie obliczeniowy.
AFAIR to jakis test oblicczeniowy tez byl ale pewny nie jestem - to
juz bylo chwile temu a c't w domu nie mam
> W sumie też dobrze,
>bo głównie komputera się w końcu używa, ale chętnie bym zobaczył
>wyniki testu obliczeniowego, w stylu czasu działania filtrów w
>Photoshopie, kompresji audio/video MPEG itp.
No coz - wszystko przed nami :) Jesli trafi mi kiedys w lapki jakis
Xeonik to obiecuje dokladne testy :)))
>Chyba ";)" zamiast ":)".
Czepiasz sie :)))
> Windows 98 od czasu do czasu jestem zmuszony
>używać i nie widzę wielkiej różnicy w stosunku do Windows 95. Niewątpliwie
>jest to lepszy system od w95, ale dalej zdecydowanie gorszy od NT 4.0.
>Nie przesiadam się :)
Kazdy system ma swoje plusy i minusy - W9x jest bez watpienia mniej
stabilny od NT ale ma inne plusy : sprzetowa akceleracje w d3d, mniej
klopotow ze sterownikami. Nie mozna miec wszystkiego :)
>Właśnie poszedł.
Dzieki - potestuje :)
>Działałby :) Co prawda na pewno nie szybciej, niż sam Windows, pod
>którym pracuje, ale program jest na tyle mały i oszczędnie napisany,
>że powinien działać całkiem rozsądnie.
Powiedz mi jeszcze co on robi i bede mial komplet :)
>Nie :) Wziąłem dwie śrubki i przykręciłem do ściany. Wygląda całkiem
>nieźle.
:))) Ja tam jednak wole ramki :)))
>Ale do pracy z aplikacjami Windows już się nie nadają, bo do NT Terminal
>Server trzeba stacji co najmniej 386 :( Dopóki się trzymać DOSowych
>aplikacji, to no problem.
To juz wina terminali NT :) Do wielu starych programow 286 wystarcza -
teraz i tak nie da sie kupic nawet nowego 486 a Cyrix czy K6 beda sie
strasznie nudzily
>Ja zaczynałem mając mniej więcej 5, 6 lat od ZX-81 (foliowa klawiatura,
>to była rewelacja; jeden znak na sekundę :) ).
Jak ZX 81 pojawil sie w Polsce to ja bylem w polowie liceum :))) A byl
jeszcze Timex z dwa razy wieksza pamiecia i gumowa klawiaturka :)
> Potem przez kilka lat
>wspaniała klawiatura Commodore 64 (bardzo ładnie chodziła) i wreszcie
>kolejne IBMy, gdzie wybór odpowiedniej klawiatury to nie problem :)
>W tej chwili mam 19 lat, więc mam już około 13 lat praktyki.
No popatrz sie - ja jestem jednak troche starszy a staz mam niewiele
dluzszy :) Po drodze zaliczylem jeszcze Amige i musze powiedziec ze
dosc milo ja wspominam
>>A pod O chyba byl POKE? :)
>
>Tak.
Czyli az takiej sklerozy nie mam :)
>Mój liczy całymi dniami, bo jak nic na nim nie robię, to leci RC5 :)
>Żadnego zwolnienia.
Mozesz zdradzic jego producenta?
>Heretic 2 rzeczywiście dość nieźle obciąża grafikę. Niestety nie mogę
>sobie w niego pograć, bo AFAIK są tylko wersje DirectX (strasznie wolna)
>i Glide (tylko pod Voodoo). A moja Riva pod NT nie obsługuje Direct3D
>i żeby mieć ładną grafikę muszę używać OpenGL, którego prawie nic nie
>obsługuje :(
Akurat tak sie sklada ze i Heretic 2 i HalfLife i Sin (stworzone w
oparciu o engine Q2) korzystaja wlasnie z OpenGL'a wiec problemow nie
powinienes miec zadnych. Co do d3d - pod NT zadna karta nie obsluguje
go sprzetowo. Na to trzeba bedzie poczekac do Windows 2000
Pozdrowienia
Vindex
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:48:46 MET DST