Re: K6/2 czy P II ???

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 06 Nov 1998 - 22:01:35 MET

On Fri, 06 Nov 1998 08:37:09 GMT, rsokol_at_iname.com (Radoslaw Sokol)
wrote:

>Podkręconego na pewno nie przegoni :)

A widzisz :)

> A w normalnej pracy, jeżeli
>oba są na 300 MHz, to K6-2 ma spore szanse być nieco szybszym np.
>w Wordzie, PowerPoincie, WinAMPie...

Szybszy w Winampie?? Masz na mysli nizsze obciazenie procesora? Ale
tylko pod warunkiem korzystania z 3D Now :) Ja tam zreszta wole
Sonique'a :)

> W reszcie zastosowań będzie
>mniej więcej na poziomie C300A.

Pomijajac 3D, gry (poza Q2) i pare innych drobiazgow :)

>Masz jeszcze K6-2 350, a za pół roku będzie K6-2 450 :) Ten będzie
>na pewno szybszy od PII-350 :)

Tyle ze P2 450 juz jest a niedlugo bedzie C366 i C400 :) Nikt nie stoi
w miejscu - moze poza Cyrix'em :) Ale sam jestem ciekaw czy ten ostry
zab bedzie rzeczywiscie bedzie taki ostry :)

>Testowego WAVa? ;) Już sam filtr FFT zajmuje ze 0.5 MB - to nieco
>za dużo jak na moje łącze modemowe :) A do tego jeszcze WAVa...

Mozemy sie jakos umowic - np. na pierwszy utwor z "Oxygene 7-13""
Jarre'a :)

>BTW ciekawe jakie testy. Ale skoro 5% przy tej samej częstotliwości,
>to jednak sporo. Niewiele więcej się zyskuje przy przeskokach o 50 MHz.

Ale to byla _maksymalna_ roznica - w wiekszosci wypadkow roznica byla
mniejsza. Co do testow - byl Q2, Winbench i jescze cos

>Delphi 2.0. Nie korzystam z VCLa (piszę w WinAPI), więc kod jest
>bardzo oszczędny, a biblioteki są tylko dwie :) (Messages i Windows).

To widze ze korzystamy z tych samych narzedzi :) Tyle ze ja ze wzgledu
na specyfike aplikacji (bazy danych) nie moge sie ograniczyc do WinAPI
:)

>NT 4.0 Server :) Workstation nie obsługuje niestety kilku jednoczesnych
>połączeń przez RAS, a ja albo mam dwa modemy, albo modem i null-modem,
>albo dwa null-modemy :) w zależności od tego, co robię.

Zawsze masz Win98 :))))

>Ale Word dość dobrze znosi obciążenie taką grafiką - obrabiałem
>już dokumenty, które miały po 200 MB na dysku (głównie przez mnóstwo
>wlinkowanych bitmap BMP) i Word specjalnie nawet nie zwalniał.

No coz - w takim razie czekam na plik testowy :)

>Działa na wszystkich komputerach, na których działa wymagany przez
>niego system operacyjny (Windows 9x lub Windows NT). Więc 386 lub
>lepszy :) .

Chcialbym go zobaczyc na 386 i 4 MB :)

>BTW jedynym IMHO obecnie rozsądnym zastosowaniem dla AT jest albo
>głupi terminal, albo obrazek na ścianę. Ja sobie z płyty AT zrobiłem
>to drugie :)

W ramki oprawiles? :) A glupie terminale wcale nie sa takie glupie -
znam jeszcze pare miejsc gdzie na 286 pracuje program w Clipperze i ma
sie calkiem niezle

>Ta część jest tak znikoma i ma tak marginalne znaczenie na rynku,
>że nie będę z tego powodu rozpaczał :) Od kilku miesięcy nie widziałem
>na oczy działającego komputera gorszego od 386sx, a widziałem przez
>ten czas ze 200 komputerów.

Ja natomiast widzialem kilkanascie 286 i to nie w muzeum :) Ale fakt
jest faktem - kod 16 bitowy to juz przezytek

>Zaczynałem pisać na klawiaturach komputerów jeszcze w przedszkolu :)

To ile Ty masz lat? :))) Jak ja bylem w przedszkolu to do klawiatur
komputerowych trza bylo miec krzepe :)

>Pamiętam, jak na ZX-81 chciałem wpisać KOT, ale zawsze po naciśnięciu
>K wyskakiwało LIST ;)

A pod O chyba byl POKE? :)

> Teraz mam już sporą praktykę w pisaniu i całkiem
>szybko mi to idzie.

Mnie niestety niespecjalnie - ale tez niespecjalnie sie tym przejmuje
:)

>??? IMHO nie. U mnie w BIOSie notebooka jest cała sekcja Power
>management i można zarządzanie energią całkowicie wyłączyć. Wtedy
>działa jak normalny biurkowy komputer. Robiłem zresztą porównania
>wydajności tego notebooka z innymi P100 w RC5 i wyszło, że przeciętny
>biurkowy P100 ma 95 kkps, a mój notebook P100 ma 125 kkps :)

To masz naprawde niezlego tego notebooka :) Ten MMX 200 ktorego mialem
w pracy pomimo wylaczenia wszystkiego w biosie i tak po godzinie
zwalnial o 20%

>Ale co mi da, że zamiast 50 fps będę miał 100 fps? Grać będzie się
>minimalnie lepiej, a zamiast taniego K6-2 z Rivą będę musiał kupić
>PII z jakąś kartą grafiki i do tego Voodoo 2.

Toz to wyniki wlasnie z K6 2 i V2. A co do fps - sprawdz sobie takiego
Sin'a czy Heretic'a 2 to zrozumiesz o co mi chodzi. Q2 to juz staroc -
roznicy miedzy 50 a 100 fps moze nie zauwazysz ale miedzy 25 (srednio
- czyli miejscami moze byc 10) a 50 zauwazysz napewno

>Karty AGPx2 pewnie będą działać jak się pojawią nowe drivery (i740
>na początku też nie działało z MVP3, z teraz z MVP3CE podobno działa
>bardzo ładnie),

Tylko kiedy to bedzie? Narazie sa z tym duze klopoty a roznica w
wydajnosci w porownaniu do P2 jest kolosalna

> a AWE 64 działa na K6/K6-2 na pewno (i to nawet z tą
>beznadziejną syntezą programową).

Ale po jakim czasie? Ja wiem ze to wina programistow a nie procesora
ale wazny jest efekt koncowy

>A jakie są wyniki Cyrixa? :)

Zmieniasz temat :) Cyrix i Winchip sa zupelnie pod kreska :)

> Od dawna wiadomo, że 3DS jest domeną
>Intela na platformie x86. BTW ciekawe, czy do 3DS kiedyś wbudują
>3DNow! :)

Raczej watpie :) Nie wiem nawet czy moglby sie tam do czegos przydac

Pozdrowienia

Vindex