Re: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogram owania

Autor: Pszemol (pszemol_at_polbox.com)
Data: Sat 07 Nov 1998 - 05:44:37 MET

>To jest moje osobiste zdanie ale uważam, że w obecnej Polsce
>człowiek naprawdę uczciwy nie ma pieniędzy. Wystarczyło obejrzeć
>listę zarobków publikowaną w Gazecie Wyborczej.
Biedny nie musi kupować NAJDROŻSZEGO programu na rynku.
Dla przykładu MS Office jest chyba najdroższym i najlepszym pakietem
biurowym. Lecz jest mnóstwo innych, "gorszych", mających mniej
wodotrysków i przede wszystkim TAŃSZYCH! Biedny lecz uczciwy
człowiek nie jeździ BMW 740 lub Volvo S80 lecz maluchem czy syrenką.
Nieuczciwy "biedny" jeździ beemą lub mercem skradzioną w Niemczech...

>Jak to? To Microsoft sam sobie robi konkurencję ?
Nie. Microsoft nie robi sobie konkurencji. Pokrywa rynek różnych
zastosowań.
Tak samo jak Toyota nie robi sobie konkurencji produkując równocześnie
Toyotę Corollę i Lexusa S300. Małe firmy stać tylko na Works, bogate na
Office.

>Rozumiem, że kolega specjalizował się w psychiatrii.
O kleptomanii nie słyszałeś? Nie trzeba być psychiatrą aby obserwować.

>Czy napisał, że kupuje dla siebie ? A co kolegę upoważniło do
>zaglądania do kieszeni Marka Obermana ?
Tak, napisał, że dla siebie. A upoważniła mnie wcześniejsza dyskusja
o jego przyszłych dzieciach chodzących w obdartych jeansach i z
książkami
w reklamówkach zamiast tornistra.

>Jawohl, Herr fuhrer. Ordnung must sein.
Lata socjalizmu wyrządziły w naszym społeczeństwie straszną szkodę.
Nie wiem czy tą zarazę da się wyplenić ponieważ ojciec, który kradnie
nie da wartościowego przykładu swojemu dziecku tak jak Marek Oberman.
On kradnie w "dobrych intencjach" aby zapenić swoim dzieciom lepszy
start
a nie widzi, że pozbawia ich wzoru, który mogłyby naśladować. Po latach
może usłyszy od syna w więzieniu: "nie drzyj się na mnie stary, że
ukradłem
beemę, przecież ty też kradłeś kiedy byłeś młody!"
Szkoda w naszym polskim narodzie wyrządzona socjalistycznym brakiem
poszanowania własności prywatnej będzie bardzo trudna do naprawienia.
Tak jak dobrej reputacji zapracowanej przez lata można się pozbyć
jednym
wybrykiem tak barier moralnych przełamanych nie łatwo jest odbudować.
Człowiek, który kradnie za młodu będzie kradł na starość, bo czym
skorupka
za młodu nasiąknie tym na starość trąci. Ludzie Ci dadzą zły przykład
dzieciom
potem wnukom i tak dalej. Przestrzeganie zasad świętości wartości
prywatnej
powinna być teraz naszym naczelnym celem. Ja kradłem za młodu i nic
ze mnie już nie "wyrośnie"... jestem już stracony. Nie idźcie moimi
śladami!

Pszemol