Re: Drukarki HP - ostrzezenie

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Mon 12 Jan 1998 - 23:02:23 MET

On Mon, 12 Jan 1998 03:14:40 GMT, jjr_at_friko2.onet.pl (Jaroslaw
Rospond) wrote:

>A niby jak mieliby udowodnic ze ich narzedzia sa bezpieczne ? Przeciez
>nie zrobia atestu na znak B. Tak samo nie udowodnia ze ich narzedzia
>nie wygrzebia z dysku informacji ktorych nie powinny. To tez nie jest
>mozliwe.

Normalnie. Albo jawna postac skryptu, albo program na interpreter
zwykle funkcjonujacy w danym systemie (niech to bedzie np. qbasic), w
kazdym razie kod jawny wykonywany przez MOJE narzedzie. A listing do
reki poprosze i poczytam co robi zanim go odpalimy... bo inaczej to
panowie z BSA wypisza na karteczce nazwy plikow i sygnaturki
wewnetrzne ktorych szukamy, po czym WYJDA ZA DRZWI! A kontrole
prowadzil bedzie FUNKCJONARIUSZ. Koniec, kropka. I pod moim stalym
nadzorem...

>A jak przyjda do Ciebie szukac narkotykow albo przedmiotow z kradziezy
>to mozesz sie tlumaczyc ze np. ta wielka skrzynia nalezy do klienta a
>na niego nakazu nie maja ?

Jesli zakresem mojej dzialalnosci jest przechowywanie bagazu a nakaz
jest na mnie personalnie, to sadze ze gesto by sie tlumaczyli z
otwarcia takiej skrzynki... zwlaszcza jak nic by nie znalezli! Jak ich
depozyt klienta ciekawi, to niech nakaz na ten depozyt przyniosa...
zadna w koncu roznica co prokurator w nakaz wpisze!

> [...]
>Problemem jest fakt iz moga wejsc do Twojej firmy, grzebac po
>komputerach i nie wiem jeszcze gdzie, tylko dlatego ze byc moze masz
>jakis piracony program. Dlaczego nie wprowadzic takich przeszukan w
>innych przypadkach zeby znalezc np. narkotyki, matrialy wybuchowe,
>bron ? Wlasnie, dlaczego nikt nie wejdzie do Twojej firmy zeby
>sprawdzic czy nie masz Kalasznikowa ? Powinni tak robic, bo
>Kalasznikow stwarza znacznie wieksze zagrozenie dla otoczenia niz
>jakis spiracony program.
>Na jakiej podstawie wydawany jest nakaz rewizji ???

Ano moga, maja prawo! A nakaz wydawany jest na podstawie UZASADNIONYCH
PODEJRZEN! I ciekawe kiedy BSA bedzie mialo pierwszy proces o
pomowienie - wszak jesli uzyskaja nakaz przeszukania komputrow i g...o
znajda, to ewidentnie pomowili firme o dzialanie niezgodne z prawem! A
za to sie czasami straszne pieniadze placi...

Darek