Re: Drukarki HP - ostrzezenie

Autor: Jaroslaw Rospond (jjr_at_friko2.onet.pl)
Data: Mon 12 Jan 1998 - 04:14:40 MET

On Sun, 11 Jan 1998 22:59:12 GMT, ladzk_at_ite.waw.pl (Dariusz K.
Ladziak) wrote:

>Mysle ze odpowiednio wyszczekana papuga zdrowo pozywila by sie na
>niebieskich po takim numerze - jak pisalem mozna na dziendobry sie
>postawic i zarzadac dowodu ze narzedzia ktorymi chca przeszukiwac dysk
>sa bezpieczne dla danych i ze nic poza lista plikow o poszukiwanej
>zawartosci nie wylistuje a tym bardziej nie zapamieta. Tajemnica
>handlowa itd... dane osob trzecich...

A niby jak mieliby udowodnic ze ich narzedzia sa bezpieczne ? Przeciez
nie zrobia atestu na znak B. Tak samo nie udowodnia ze ich narzedzia
nie wygrzebia z dysku informacji ktorych nie powinny. To tez nie jest
mozliwe.

>Zaraz... zlecenie od klienta masz? A nakaz obejmuje cala siedzibe
>twojej firmy czy tylko twoje dane? Bo jak nakaz jest na ciebie a nie
>twoich klientow to nie wiem czy w ogole moga ten dysk sprawdzac? W
>koncu na twojego klienta nakazu raczej akurat nie maja... ciekawe

A jak przyjda do Ciebie szukac narkotykow albo przedmiotow z kradziezy
to mozesz sie tlumaczyc ze np. ta wielka skrzynia nalezy do klienta a
na niego nakazu nie maja ?

Problem chyba nie polega na tym czy moga przegrzebac dyski Twoje lub
Twoich klientow, albo czy odpowiadaja za wyrzadzone szkody.
Problemem jest fakt iz moga wejsc do Twojej firmy, grzebac po
komputerach i nie wiem jeszcze gdzie, tylko dlatego ze byc moze masz
jakis piracony program. Dlaczego nie wprowadzic takich przeszukan w
innych przypadkach zeby znalezc np. narkotyki, matrialy wybuchowe,
bron ? Wlasnie, dlaczego nikt nie wejdzie do Twojej firmy zeby
sprawdzic czy nie masz Kalasznikowa ? Powinni tak robic, bo
Kalasznikow stwarza znacznie wieksze zagrozenie dla otoczenia niz
jakis spiracony program.
Na jakiej podstawie wydawany jest nakaz rewizji ???

Jaroslaw