AMD K6 a cache - test

Autor: Marcin Przygoda (marcinpr_at_polbox.com)
Data: Fri 19 Dec 1997 - 23:40:40 MET

Witam!
Chciałbym się podzielić z Wami testami, jakie przeprowadziłem na ww
procku.
Jest to AMD K6 166MHz ustawione na 2,5 x 75MHz. Płyta TX z 512kB
cache.
Przy takim ustawieniu i włączonych obu pamięciach cache procek osiąga
w NU2 SI wynik 85. Po wyłączeniu cache level 2 spada do 55, a po
wyłączeniu obu pamięci cache osiąga wynik około 3 (trzech), czyli jest
3 razy szybszy od 386SX-16. Dodam, że przy tym ostatnim ustawieniu
system uruchamiał się ok. 3 min, a menu start otwierało się przez
prawie 1 min. Ciekawy jestem, jak taki test wyglądałby na Pentium lub
M2. Czy ktoś potrafiłby zinterpretować te wyniki?

Mam jeszcze problemy z odtwarzaniem MP3 przy 44100 (dla mniejszych
częstotliwości jest dobrze). Chodzi o to, że poddczas odtwarzania
takiego MP3 nie można praktycznie nic więcej robić. Wystarczy "latać"
myszką po menu start, lub układać pasjansa, a dźwięk jest sfałszowany,
przystaje i skacze :-). Nie przeszkadza mu natomiast zapuszczenie w
tle np. kompresji jakiegoś pliku.

Pozdrawiam wszystkich i proszę o dopowiedź

MarcinP