Re: AMD K6 a cache - test

Autor: Kazimierz Debski (kazdeb_at_chemia.pk.edu.pl)
Data: Sat 20 Dec 1997 - 10:49:17 MET

>Mam jeszcze problemy z odtwarzaniem MP3 przy 44100 (dla mniejszych
>częstotliwości jest dobrze).

Odtwarzanie plikow MP3 wymaga duzo mocy procesora. Sam mam tez K6-166, ale nie
mam z tym wiekszych klopotow. W95 jak zapewnia producent jest 32-bitowy z
wywlaszczeniem, ale tylko dla aplikacji 32-bitowych. Jesli uruchomisz cokolwiek
co nie jest 32-bitowe to cale wywlaszczenie bierze w leb. U siebie sprawdzilem
ze silne obciazenie procesora lub dysku aplikacja 32-bitowa nie wplywa ujemnie
na jakosc dzwieku. W momencie uruchomienia czegokolwiek co nie jest 32-bitowe,
mam kilkusekundowe przerwy w odtwarzaniu dzwieku. Nie wiem jakiego uzywasz
programu do odtwarzania (nie pamietam nazwy mojego, ale taki bajerzasty,
kolorowy, ludek ze sluchawkami na uszach, chyba WinAmp sie nazywa), rozne
programy wymagaja roznej mocy procesora. W instrukcji do ktoregos wyczytalem ze
zuzywa do 65% mocy pentium-90, czyli nie powinienes miec problemu. Im wyzsza
czestotliowosc probkowania, tym wieksza moc potrzeba. Byc moze masz za malo
pamieci (ja mam tylko 16MB), w gdzies znalazlem opcje limitu dlugosci nagrania
trzymanego w pamieci. Domyslnie u mnie jest 2,9s na co potrzeba mu okolo 6MB
RAM-u. Nie rozmiem zreszta dlaczego tyle bo 44100 Hz to jakies 170 kB na
sekunde

Kazek