caller ID

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p109.f80.n480.z2.fidonet.org)
Data: Fri 28 Nov 1997 - 14:37:00 MET

Hello chmiel_at_ibmer.waw.pl!

26 Nov 97 18:02, chmiel_at_ibmer.waw.pl -> do All:

 c> Mariusz sam sobie zaprzeczasz :-)))

Niby gdzie?
W powyzszym akapicie zwracam uwage, ze termin "korespondencja" odnosi sie do
ogolnie do "przesylu informacji", a nie tylko "papierowych" dokumentow w
kopertach ze znaczkiem i ze typ mediow nie zwalnia z obowiazku zachowania
tajemnicy osob i instytucji posredniczacych w przekazie.

 c> wiem, ze istnieje _obowiazek_ wprogramowania numeru
 c> telefonu i ew. nazwy firmy do fax'u w momencie instalacji
 c> aby ow fax nie byl bezimienny. I to jest m.in wymaganie
 c> TPSA i jestem tego pewien bowiem instalowalem sporo fax'ow,

Zastanow sie KIEDY te faksy instalowales...
- moze mi tez powiesz _jak_ TP.SA moze wyekzekwowac ow "obowiazek" n.p. na
fax-modemach ??? (a 95% procent faxow wychodzacych z firm z ktorymi mam do
czynienia, nadaja modemy a nie faxy stacjonarne).

O ile pamietam ow rzekomy "obowiazek" dotyczyl tzw. linii faxowych, - maszyn
faxowych podlaczonych na _stale_ do _okreslonego_ numeru tel. przeznaczonego do
tego celu i _figurujacego_ w _spisie_ faxow. A (oficjalnym) celem zdaje sie
byla
mozliwosc kontroli linii, - podobnie jak w wypadku kiedy technik dzwoni do
Ciebie i pyta czy to numer XX-YY-ZZ, - n.p po wymianie kabla.

W komunie, gdzie na powielacz trzeba bylo specjalne zezwolenia, zapewne
_faktyczny_ cel byl inny, ale pragne Ci przypomniec, ze juz jakis czas tenu
_zniesiono_ obowiazek rejestracji! Rejestracja JEST OPCJONALNA. Tylko
homologacja jest obowiazkowa.

Gdyby na swiecie obowiazek rejestracji obejmowal wszystkie faxy, to
oprogramowanie faxowe _WYMAGALOBY_ wpisania +FLID do inita, - tymczasem
default
"is empty" i zaden program czy fax sie nie upomina o wypelnienie, a nawet jak
ktos wstawi ID to w kazdej chwili moze zmienic czy wywalic. Wiec gdzie tu masz
jakis obowiazek (czyt.: przymus) ID lub chocby jego cien?.

Maszyny odbierajace tez nie maja zadnego uwarunkowania od tego czy CID lub
+FLID zostal nadany.
Porownanie +FLID do CID (zwlaszcza tego CID w wydaniu TPSA) nie daje sie
zastosowac.

            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-