Re: caller ID

Autor: R.Zylla, Lodz-Baluty (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Sun 16 Nov 1997 - 01:56:44 MET

At 23:38 11-15-97 +0100, you wrote:
>Operator moze udostepnic usluge tylko jesli ta nie jest w kolizji z prawem.
>Takze Ty masz prawo domagac sie _TYLKO_ uslug zgodnych z prawem i na
>dodatek tylko takich jakie sa _OFEROWANE_. (nie mozesz zadac od kelnera zeby Ci
>wyczyscil buty, tylko na tej podstawie, ze _MA_ szczotke i scierke - a wiec
>MOGLBY to zrobic,

  Nestety przyklad jest bzdurny.
  Lepszy przyklad z kelnerem to taki:
  moge sie domagac od kelnera zeby mi powiedzial czy
  watrobka, ktora mi podaje jest wieprzowa czy jagnieca.

>CID nie jest wysylany z _urzadzen abonenta_ tylko z _urzadzen centrali_.
>Jak sam dobrze wiesz, ogromna ilosc abonentow w Polsce jest przylaczona do
>central ktore NIE UMOZLIWIAJA kontroli _abonenckiej_ nad wysylaniem CID'a i
>operator przesylal by w takich przypadkach informacje nawet _wbrew_ woli i byc
>moze _zywotnym_ _interesom_ abonenta, co byloby ewidentnym naruszeniem prawa.

  Co to znaczy ? Jaki zywotny interes ma dzwoniacy zeby
  utajniac swoj telefon ?

>Powolujesz sie czesto na USA.
>Czy wyobrazasz sobie jakie procesy wytoczyli by operatorowi "zdradzeni"
>przez CID'a ?

  Nie dlatego ze to psuje im interesy ale dlatego ze w USA
  prawnicy moga udowodnic wszystko.

> Czy wiesz, ze chec posiadania listy polaczen telefonicznych
>(n.p. wydruku dostarczanego przez operatora) jest niekiedy _jedynym_ powodem
>wlaman do mieszkan, gabinetow, biur i instytucji ?

  To CID sie musi drukowac i zostawac na wieki wiekow amen. ?

>Zaden operator nie odwazyl by sie nadac "niechcianego" CID'a.

  Tylko dlatego ze TAM jest takie prawo.

>Do czasu az system telekomunikacyjny nie zostanie _ujednolicony_
>w jakims standardzie, usluga CID zapewne pozostanie niedostepna,
>co zreszta moze wyjsc tylko na dobre abonentom.

  Ciekawe jaki pozytek maja ludzie ze NIE maja jakiejs uslugi.

>(Doskonala ilustracja tylko jednej z mozliwych konsekwencji CID'a jest... spam
>i-netowy - otrzynujemy go w oparciu o ta sama co w CID mozliwosc _lokalizacji_
  Spam stanowi ulamek poczty jaka otrzymuje.
  Natomiast to ze moge zidentyfikowac tego kto do mnie
  pisze daje mi mozliwosc nieczytania poczty od osob,
  ktore pisza bzdury.

  Komunikacja jest procesem miedzy dwiema stronami.
  Brak Caller-ID stwarza nierownosc praw osoby dzwoniacej
  i tej, do ktorej sie dzwoni.

>Malo grozne ??? To tylko jedna z wielu mozliwosci,
> inne moga byc naprawde grozne...

  daj wiecej przykladow bo te ktore podajesz sa nieprzekonywajace.