Re: Pomocy, nauczycielka informatyki bredzi.

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 18 Nov 1997 - 14:33:49 MET


Sad Loser <sadloser_at_SPAMKILLERpolbox.com> wrote:
: Ale te dzieci uzywaja go *wylacznie* do rysowania b. pieknych domkow i
: kolorowych koleczek ! Kobieta kaze im przepisac do zeszytu ciag
: znakow, ktorego one za cholere nie rozumieja. I tyle. Jezeli to ma byc
: poznawanie komputera, to LOL.

Ze przepisuja bez pojecia to bardzo zle.
Ale ze uzywaja go do rysowania domow - to bardzo dobrze.
Zadanie "napisz program co rysuje dom" jest pierwszym informatycznym
zadaniem dla dzieciaka.

A najwazniejsze - co proponujesz w zamian? Pascal, C, C++, Basic ?

I jakie chcesz im zadania zadawac? "napisz program liczacy silnie" ...
"a co to jest silnia?". Od czegos trzeba zaczac, a w 8 klasie podstawowki
niewiele sie jeszcze zna problemow wymagajacych bardziej skomplikowanego
algorytmu...

: >Podobnie informatyka w szkolach - chyba mie o to chodzi aby nauczyc
: >ludzi programowac, ale aby mieli pojecie O CO W TYM WSZYSTKIM CHODZI.

: NO WLASNIE. Zapewniam, ze zadne z tych dzieci nie rozumie nic. Nic.
: NIIIC.

Ale to nie logo temu winne, tylko nauczycielka. No i czy na pewno
nikt nie rozumie NIC? Bo ajk na razie to twoja SIOSTRA nie rozumie nic,
co uwazam za objaw dosc normalny :-)

: >A do zrozumienia tego - czym prostszy jezyk, tym lepszy. Pascal jest
: >idealny. LOGO tez (a nawet lepsze).

: Szczegolnie, jezeli rysuje sie domki. *sigh*

Logo w PODSTAWOWCE jest naprawde LEPSZE.

Nie ma tego "narzutu" ktory trzeba dzieciakom wtloczyc do glowy zanim
napisza najprostszy program, efekty programu sa od razu widoczne na ekranie,
zestaw operacji jest dostosowany do mozliwosci pojmowania dziecka.

J.



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:33:41 MET DST