Re: Pomocy, nauczycielka informatyki bredzi.

Autor: Marek Adamski (maaad_at_free.polbox.pl)
Data: Tue 18 Nov 1997 - 17:06:13 MET

On 18 Nov 1997 13:33:49 GMT, lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw Lis)
wrote:

>Ale ze uzywaja go do rysowania domow - to bardzo dobrze.
>Zadanie "napisz program co rysuje dom" jest pierwszym informatycznym
>zadaniem dla dzieciaka.
>
>A najwazniejsze - co proponujesz w zamian? Pascal, C, C++, Basic ?
>
>I jakie chcesz im zadania zadawac? "napisz program liczacy silnie" ...
>"a co to jest silnia?". Od czegos trzeba zaczac, a w 8 klasie podstawowki
>niewiele sie jeszcze zna problemow wymagajacych bardziej skomplikowanego
>algorytmu...

A może lepiej uczyć nie programowania a np. posługiwania się arkuszem
kalkulacyjnym ?
Np. zadawać zadania, które można efektywnie wykonać tylko przy użyciu
komputera?

Np. oblicz sumę 1+2+...+1000.

W excelu to dosłownie kilka kliknięć myszą, i wcale nie trzeba znać
ogólnego wzoru (n+1)*n/2 (jesli mnie pamięć nie myli)

Pozdrawiam
Marek Adamski
maaad_at_free.polbox.pl