Re: Oveclocking AMD-K5-PR133

Autor: CADENCE (grab_at_shaco.pl)
Data: Thu 09 Jan 1997 - 23:37:48 MET

Tomasz Jarnot <jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

>Ja cos pomieszalem, ale dokladnie nie wiem co, ze poszlo jako 2*55 Mhz,
>czyli AMD 110 Mhz - szybszy byl... Ale ustawienia dokladnie nie
>odpowiadaly temu co on sobie tam obliczyl, bylo jakos 66 Mhz i zegar 2
>ray.. cos w tym typie :))
>Pokombinuj...

> Jurand

Ludzie!
Czytam sobie te wasze posty i az mi sie wlosy na ...... (no, tym
tam..) jeza!!!
Nie robcie takiego popychania prockow!!!!

Ja tez tak chcialem zrobic, ale przedtem mialem mozliwosc zrobienia
testow. U kumpla w sklepie poskladalismy takie rozne dziwaczne
konfiguracje. Podgonilismy kilka procesorow i obserwowwalismy ich
zachowanie.
Nie wiem, czy to kogos interesuje.... Powiem moze jedno: Najlepiej
wypadlo podganianie P120 INTELA z predkoscia 133 MHz. Dzialal kilka
tygodni, po czym zaczal (tak samo jak wszystkie inne) robic bledne
obliczenia. Hmmmm... nie musze chyba mowic co sie dzialo... :-)))
W jednym z zestawow, gdzie byl AMD Cyrix 120 MHz podgoniny do 133 MHz,
to wskotek bledu procesora, glowica twardego dysku, przesunela sie nie
w to miejsce, gdzie miala sie przesunac i nagraly sie jakies smiecie w
"strategicznych" miejscach twardziela.... format nieodzowny:((

Doszlismy do wniosku, ze procesorki podgonine do wyzszych niz powinny
predkosci, nagrzewaja sie mocniej, niz przewidzieli to producenci.
Wskotek wysokiej temperatury ich struktura ulega pewnym modyfikacja, a
chyba sami wiecie, ze taki procesorek jest raczej urzadzeniem
delikatnym i nawet minimalne zmiany w budowie, powowduja bledy w jego
pracy. Kto nie wierzy, ze Pentak potrafi sie nagrzac do naprawde
kosmicznych temperatur, nich sobie go dotknie po 15 minutach pracy
:-))) Palec sie roztopi :-))))

Ja widzialem NAPRAWDE zadziwiajace rzeczy, wyrabiane przez podkrecone
procesorki!!!
Nie radze tego robic!!!!! To jest zludna oszczednosc. Jak bedziecie
mieli szczescie, to Wasz procesor wytrzyma troche dluzej. Jednak za
kazdym razem bedzie sie coraz bardziej psul... Az w koncu z mniejszym,
lub wiekszym hukiem PADNIE!!!

Pisze tyle na ten temat, bo to jest NAPRAWDE POWAZNE!!!
Pomyscie: gdyby tak latwo bylo podwyrzszac czestotliwosci pracy
procesorka, to dlaczego niby bylaby tak duza (jakies 5 baniek) roznica
miedzy P133 a P166???? Przecierz to tylko 33 MHz!!!!
No wlasnie......

                                        CADENCE