Re: Oveclocking AMD-K5-PR133

Autor: Marx (mna_at_csbi.katowice.pl)
Data: Fri 10 Jan 1997 - 07:51:51 MET

> Ludzie!
[...]
> Doszlismy do wniosku, ze procesorki podgonine do wyzszych niz powinny
> predkosci, nagrzewaja sie mocniej, niz przewidzieli to producenci.
> Wskotek wysokiej temperatury ich struktura ulega pewnym modyfikacja,
Aleś to sobie wymyślił. To oczywiscie bzdura. Po prostu podkręcony
procesor bez odpowiedniego chłodzenia przegrzewa się i zaczyna robić
błędy, a ich konsekwencje mogą być w zasadzie dowolne.

[...]
> pracy. Kto nie wierzy, ze Pentak potrafi sie nagrzac do naprawde
> kosmicznych temperatur, nich sobie go dotknie po 15 minutach pracy
> :-))) Palec sie roztopi :-))))
Znaczy się - nie używałeś wiatraczka ani radiatora (inaczej jak byś
dotknął procesor?) - zrobiłeś podstawowy błąd.

> Ja widzialem NAPRAWDE zadziwiajace rzeczy, wyrabiane przez podkrecone
> procesorki!!!
przekłamanie danych może robić zadziwiające rzeczy, np odpaliłem 486
80-120 i przegrzewał się chyba koprocesor (Doom chodził jak burza, ale
były śmieci na ekranie). Po prostu należy chłodzić.

> Nie radze tego robic!!!!! To jest zludna oszczednosc. Jak bedziecie
> mieli szczescie, to Wasz procesor wytrzyma troche dluzej.
Ile dłużej? Kupiłem AMD 80, pochodził rok podkręcony na 100 (bez
wiatraka i radiatora, wentylator w zasilaczu wyłączony), po czym go
sprzedałem, gdyż potrzebowałem coś szybszego. za małądopłatą nabyłem AMD
100, podkręciłem na 133 i chodzi (mówię o 486). Złudne?
> Jednak za
> kazdym razem bedzie sie coraz bardziej psul... Az w koncu z mniejszym,
> lub wiekszym hukiem PADNIE!!!
Bzdura.

> Pisze tyle na ten temat, bo to jest NAPRAWDE POWAZNE!!!
Może sobie spaliłeś jakiegoś Cyrixa i tak marudzisz?

> Pomyscie: gdyby tak latwo bylo podwyrzszac czestotliwosci pracy
> procesorka, to dlaczego niby bylaby tak duza (jakies 5 baniek) roznica
> miedzy P133 a P166???? Przecierz to tylko 33 MHz!!!!
Bo nie wszystkie da się podkręcić a Intel nie może sobie pozwolić na
sprzedaż 166 które się nie odpalą na 166. No i musieliby zaadaptować
wiatraczki od konkurencji (Cyrixy)

--
Marek Nazarko
mailto:mna_at_csbi.katowice.pl (CSBI S.A. BHT Katowice)