Autor: Andrzej Gorbiel (A.Gorbiel_at_Ga-Wyb.Krakow.pl)
Data: Sun 27 Oct 1996 - 14:15:43 MET
Witam,
Nastepujacy list nadeslal do nas czytelnik. Wraz z odpowiedzia drukowany
jest w KiB nr 44 ( http://www.uci.agh.edu.pl/KIB/kib_1996_nr44.html ).
Sprawa o tyle godna uwagi (i przestrogi!), ze jest to dokladnie 5.
znany mi przypadek podobnych problemow z polskim serwisem swiatowego
koncernu, cieszacego sie ponoc na zachodzie (eg. wg Fortune 500)
raczej b. dobra opinia. Oraz, ze pierwszy mial miejsce 4 lata temu,
co sugeruje, ze do dzis niewiele sie zmienilo...
Pozdrawiam,
Andrzej
PS.
W KiB jest tez odpowiedz firmy, ale raczej niewiele wnoszaca...
---------- http://www.uci.agh.edu.pl/KIB/kib_1996_nr44.html ------------
LIST
Pamietnik wlasciela HP5L
* Kwiecien 96
Kupilem sobie HP5L!!! Bede mial piekne wydruki w 600 DPI. Kilka dni
pracy i niestety cos nie tak. Co kazda lub co druga kartke trzeba
otwierac pokrywe i resetowac drukarke, bo na ekranie non stop komunikat
``zaciecie papieru''. Dodam, ze aby sobie nie komplikowac zycia uzywam
tylko dobrego papieru.
Pierwsze rozczarowanie -- na gwarancji widnieje uwaga, ze sprzet do
naprawy nalezy dostarczyc do Warszawy. Nie dopilnowalem tego, bo pewnie
nie kupilbym sprzetu z taka adnotacja. Za pozno na zale. Firma Commpol, w
ktorej kupowalem drukarke, poczuwa sie jednak do wyslania jej do
Warszawy. Drukarka wraca gdzies tak po trzech tygodniach. Odbieram
zadowolony. Niestety na miejscu w biurze okazuje sie, ze uszkodzenie nie
zostalo usuniete, komunikat ``zaciecie papieru'' bez przerwy gosci na
ekranie monitora. Do tego strasznie marszczy papier i kalke, tak, iz nie
raz mam wrazenie, ze to przedwojenna wyzymaczka, a nie nowoczesny sprzet
renomowanej firmy HP.
* Maj 96
Firma Commpol znow wysyla moja drukarke do Warszawy. Wraca gdzies tak po
trzech tygodniach. Szczescie w moich oczach widoczne jest dla
wszystkich. Przyjezdzam do biura. Pierwsze proby i co? Nic sie nie
zmienilo. Komunikat ``zaciecie papieru'' i objawy starej wyzymaczki
identyczne jak przed naprawa.
* Czerwiec 96
Powtorka sytuacji z maja. Wysylka, powrot i dokladnie te same wady co
przed wyslaniem.
* Lipiec 96
Nie mam czasu na targi ze skadinad mila obsluga w Commpolu. Na szczescie
mam stara drukarke HPIIIP. Powoli zapominam, ze kupilem sobie nowoczesny
sprzet 600 DPI.
* Sierpien 96
Budze sie z letargu. Pod koniec sierpnia wyslylam do Warszawy, za
posrednictwem Commpolu, z probkami wydrukow (pomiete) i z ogolnymi
uwagami oraz ze stanowczym zadaniem wymiany na inna drukarke, a
najlepiej na inny model (nawet za doplata) bo na sam widok HP5L dostaje
wysypki.
* Wrzesien 96
Cisza. Zadnej reakcji. Powoli zapominam, ze kupilem sobie nowa drukarke.
Cale szczescie, ze stara funkcjonuje dobrze.
* Pazdziernik 96
Po kilkakrotnych monitach telefonicznych w Commpolu i bezposrednio w
Warszawie dowiaduje sie, ze ``idzie'' juz do Krakowa. Chyba rzeczywiscie
szla. Stwierdzilem w Commpolu, ze jej nie odbiore. Obowiazuja chyba
jakies normy przyzwoitosci.
Bilans
Nie wiem co dalej. Czuje sie bezbronny i oszukany.
Tadeusz Biernat
========================================================================
Komputery i Biuro
Cotygodniowy dodatek do Gazety Wyborczej
(Polska poludniowa)
Adres e-mail do korespondencji: KiB_at_krak.gazeta.pl
Informacje (FAQ): http://www.krak.gazeta.pl/gazeta-faq.html
Elektroniczne wydanie KiB na WWW: http://www.krak.gazeta.pl/KiB/
Opisywane programy shareware: http://www.tl.krakow.pl/gw-kib/
Aby otrzymywac KiB e-mailem, wyslij list do ListServ_at_uci.agh.edu.pl
W _tresci_ listu: ``SUB KiB imie nazwisko''. Rezygnacja: ``SIG KiB''
========================================================================
-- ,
Andrzej.Gorbiel_at_krak.gazeta.pl http://www.krak.gazeta.pl/~gorbi
Gazeta Wyb*rcza - Komputery i Biuro (+4832)512130, fax (+4832)512472
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 12:35:16 MET DST