Re: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Jaroslaw Strzalkowski (js_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 21 Aug 1996 - 10:55:23 MET DST

Tomek Rubaj <trubaj_at_ajax.umcs.lublin.pl> wrote:
: A moze spojrzymy na to z tej strony:
: 1. Niewielkim (mam nadzieje, ze dla wiekszosci) jest pisanie bez
: polskich liter.
: 2. Sporym problemem jest czytanie krzaczkow.
: Pytam: Czy ich wprowadzenie ma znaczenie absolutnie pierwszorzedne dla
: tych ktorzy moga (i moze by chcieli) czytac polskie literki?

: O co tu walczyc?

Mnie się wydaje że można do tego problemu podejść tak samo jak do
problemu błędów ortograficznych - niby jeśli napiszę "rzuf", to Ty się
możesz domyślić, że miałem na myśli "żółw", ale jeśli np. w korespondencji
będę takich byków walił więcej, to zaczniesz mnie traktować nie całkiem
poważnie. Albo uznasz, że to ja Ciebie nie traktuję poważnie - bo w końcu
gdybym tylko chciał, to mógłbym wziąć słownik i posprawdzać.
Nieprawdaż?

To że się da przeczytać, wcale nie znaczy że jest dobrze.
Ważna jest nie tylko treść, ale i forma - bo forma wyraża to, co jest
"między wierszami".

Teraz mówimy o newsach, ale zobacz jak to wygląda dla WWW -
niewiele już znajdziesz polskich serwerów WWW bez polskich liter, ale
gdy w końcu taki znajdziesz, to pewnie zaszokuje Cie jak to dziwnie
wygląda - tak jakby tworzący te strony seplenił. Po prostu nie wypada!

PS: Jest taki jeden serwer, prezentujący organizację, która szczególnie
    powinna dbać o formy zachowania w sieci - tam to dopiero język polskawy
    śmiesznie wygląda...
    Z litości nie powiem głośno o jaki serwer chodzi, ale przypuszczam,
    że i tak większość wie o jakiej organizacji mówię.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Uczelniane Centrum Informatyki AGH, Krakow