Re: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Tomek Rubaj (trubaj_at_ajax.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 21 Aug 1996 - 12:11:53 MET DST

Jaroslaw Strzalkowski wrote:
> Mnie się wydaje że można do tego problemu podejść tak samo jak do
> problemu błędów ortograficznych - niby jeśli napiszę "rzuf", to Ty się
> możesz domyślić, że miałem na myśli "żółw", ale jeśli np. w korespondencji

Dobra, podejdzmy tak do tego problemu: Na poczatku w internecie przyjal
sie standard bez polskich znakow. Wiec dlaczego uzywasz jakichs zuczkow,
ktorych nie widze. Piszesz z bledami!
Kretynizm? Tak, kretynizm. Jak sam widzisz nie da sie do wszystkich
problemow podejsc w ten sam sposob.
rzuf - wole to niz ?ó3w (moze twoj tekst wroci do Ciebie z polskimi
znaczkami, wiec postaralem sie to napisac podobnie do tego jak ja to
widze). Uswiadom sobie po prostu range problemu czytajacych listy
napisane przez Ciebie.

> będę takich byków walił więcej, to zaczniesz mnie traktować nie całkiem
> poważnie. Albo uznasz, że to ja Ciebie nie traktuję poważnie - bo w końcu
> gdybym tylko chciał, to mógłbym wziąć słownik i posprawdzać.
> Nieprawdaż?
Nie wydaje mi sie, zeby bledy ort. w korespondencji do mnie swiadczyly o
jakimkolwiek traktowaniu mojej osoby. Natomiast swiadome i uporczywe
utrudnianie mi jej czytania moze o czyms swiadczyc.
Czy to ma znaczyc, ze nie traktujesz mnie powaznie bo np. stale
_nie_moge_ napisac listu poprawnie po polsku?

> To że się da przeczytać, wcale nie znaczy że jest dobrze.
> Ważna jest nie tylko treść, ale i forma - bo forma wyraża to, co jest
> "między wierszami".

Temat formy i tresci (podobnie jak celu i srodkow, kobiet, alkoholu ;))
to temat rzeka. W usenecie, emailu (dla mnie przynajmniej) tresc ma
jednak miazdzaca przewage. Nie zaprzeczam, istnieja dziedziny gdzie moze
byc odwrotnie...
Nie wydaje mi sie zeby mozna bylo wiecej miedzy wierszami zawrzec tresci
przy pomocy polskich literek (tu mozesz sie oczywiscie niezgodzic ;-)).

I najwazniejsze: Odpowiedz sobie (moze byc tez mi) na najwazniejsze
pytanie z poprzedniego listu: czy az tak bardzo potrzebujesz widziec
polskie literki, ze wydaje Ci sie ze zrownowazy to duza (zapewniam Cie)
niedogodnosc w ich czytaniu przez kupe ludzi?

        TRubaj.