Biedni pecetowcy

Autor: sq3dzb_at_poznan.ampr.org
Data: Thu 27 Jun 1996 - 23:41:28 MET DST

serdecznie Wam wspolczuje. (I sobie rowniez, bo mam w domu peceta - tez)
>"ormai lo sanno tutti: w95 e' stata una bella fregatura"
>czyli "zrobiono was w konia" - chodzi o W'95

Ja jestem userem innego komputera niz wy (i nie boje sie tego powiedziec) -
caly czas lepszego mimo idiotycznej sytuacji rynkowej..... ale nie o to
chodzi..
pamietam jak dzisiaj premiere W'95 i szal na ten 32-bitowy nowoczesny system..
tak sie zlozylo, ze bylem w gronie "madrych pecetowcow", i jako jednemu z
pierwszych (moze nawet w Polsce) dane mi bylo go testowac.
Wszyscy byli zachwyceni genialnoscia, prostota i cudowna idea systemu....
a kiedy ja wyrazilem swoje zdanie potraktowali mnie jak idiote ... szmate i
kompletnego debila.... na pierwszy rzut oka stwierdzilem bowiem ze CALA IDEA
systemu jest o kat d... . TERAZ dopiero Ci sami ludzie oprzytomnieli i
mecza sie z windowsem '95 jak diabli .... a kiedy w zeszlym tygodniu bylem w
tym samym biurze i stwierdzilem, ze znalazlem fajna idee w W'95 pukali sie w
czolo

Wy zachowujecie sie tak samo ... przypomnijcie sobie jeszcze jakis czas temu
wszyscy pececiarze modlili sie do W'95 .... bogu dzieki przytomniejecie... ale
jeszcze nie wszyscy. :)

Chcialem tu wypowiedziec tez swoje zdanie na temat W'95, a poniewaz jestem "z
innej beczki" mysle ze mozecie traktowac to opinie jako w miare neutralna.
Zeby nie bylo watpliwosci - ja normalnie pracuje na Amidze 4000 i ew. na
emulatorze MAC'a (Shapeshifter) na tejze maszynie.

a co do W'95:

1. Uwazam ze jest ZNACZNIE lepszy niz POPIERDOLONE (sorry za wyrazenie)
windowsy 3.xx (wogole nie ma co porownywac)

2. Idiotyzmem jest tu Plug and Play - w sumie idea dobra, ale wykonawstwo
amatorskie. Ja porownoje to teraz do Amigi (w amidze Plug and Play powstal 10
lat temu - (sic!) i nazywa sie autoconfig (tm) - wkladasz karte .... i to
wszystko... zadnych driverow.... i ZAWSZE dziala (nawet Amigowcy nie znaja
pojecia "Konflikt sprzetowy"... kapujecie???

3. shortcuty w W95 - dobrze ze sa, ale tak sie wala ze az strach tego
uzywac... wystarczy podpiac nowy dysk i trzeba je robic od nowa. (uwazam, ze
znacznie lepsze jest "backdrop icon" np na mac'u.

4. Gui - nie wiem kto chyba nie Gay-tes zdecydowal na umieszczenie "close
window gadget" z prawej strony okna.....

5. Idea - katalog na dysku=szuflada w systemie od zawsze powinna byc w
windowsach zastosowana. teraz jest, dzieki bogu.

6. Brak dokumentacji systemu. I brak w nim konsekwencji co do powiazania
plikow dosowych z caloscia. Nikt tak naprade nie wie jakie pliki za co
odpowiadaja. Przypuszczam, ze Gates trzesie portkami w obawie przed
konkurencja, ale nie sadze zeby jakas szanyjaca sie firma robila system oparty
na w '95 souce-code. A my nic (prawie) nie wiemy.

7. Jak ktos mi odpowie dlaczego podczas autodetekcji (PnP search) komputer
miesza glowicami po twardzielu jak zdurnialy - dostanie flaszke.

8. Ciekawostka jest, ze podczas PORUSZANIA pointerem myszy windows zapisuje na
dysk HD i odczutuje (przy 16MB ram) srednio 20-40kb/sek (czyzby nie starczalo
ramu na bufor pointera)??? Jako przyklad podam Amige 500 gdzie obsluga
pointera zabiera 232 BAJTY ! pamieci.
(kolor, wielkosc, itd.) a sterowanie pochlania 2x 9 bitow czyli razem 1
slowo i 2 bity ramu :)

9. Szczytem idiotyzmu (a tak chyba musialo zostac) jest obcinanie nazw plikow
do sakralnych 8-miu znakow + rozszerzenie. Uwazam ze jest to gigantyczna
ulomnosc systemu. I tu uklon w strone MAC'a i amigi - nazwy do 256 znakow ze
spacjami, gwiazdkami i wszystkim co popadnie. (mac nie toleruje ":" dwukropka )
I nie tlumaczcie mi tu, ze dotyczy to tylko dyskow ... pozyczcie od jakiegos
amiganta Cd-roma z dlugimi nazwami.... czesc windows widzi te nazwy a czesc
nie..... zupelna sieczka.

10. Shutdown systemu .... ktory nie zawsze dziala.... NIE POTRAFIE POJAC INNEJ
koniecznosci shutdownowania systemu jak tylko ta, ze trzeba POKAZAC userowi,
ze "dobre systemy" trzeba shutdownowac i juz. Nie dosc ze MAC shutdownuje to
jeszcze teraz pecety. JEST TO zupelnie NIEPOTRZEBNE i potwierdzeniem tego sa
systemy profesjonalne. (nie mowiac o WARp'ie ktory wylaczony z sieci "na zywo"
umiera raz na zawsze)
Od szesciu lat pracuje na Amidze, i WIEM ze jesli np. teraz wylacza prad (a
mam uruchomione teraz ok. 15 programow) TO NIC SIE NIE STANIE. malo komputer
mozna wylaczyc podczas zapisu pliku na dysk lub plikow. Kiedys robilem testy -
zapisywalem pietnascie plikow po 1GB na dyski i wylaczalem. zawsze da sie
wlaczyc i odpalic na nowo :)

11. Multitasking ... Windows 95 MA multitasking ale taki ... dziwny. Od razu
widac, ze to wina braku odpowiednich rozwiazan programowych (sprzetowych
raczej nie bo ja pracuje na klonie pod QNX'em i bardzo sobie chwale 256 taskow)
Raczej bym powiedzial ze myltitaskingu prawdziwego nie ma bo:
- nie istnieje pojecie "work screen"
- nie mozna sciagac "ekranu" -> patrz amiga 500 w 1984 roku!
- zadania sie przelacza a nie wspolpracuje z nimi
- jednoczesne kopiowanie plikow jest zawodne
- i inne kloce

niedowiarkom proponuje puscic pod W'95 jakiegos s3m'a albo mod'a z amigi i
jednoczesnie kopiowac plik, renderpwac obrazek i formatowac dyskietke w stacji

12. Zawodnosc systemu nie bede w ogole tego komentowal - jak ktos dluzej
pracuje to to wie.

Podsumowanie:

(moje) Nie bede pisal ze W'95 jest do d... no jest kiepski bo nie byl
zrobiony od nowa.... ale moim zdaniem w porownaniu do starych windowsow to jest
IDEALNIE BOSKI.
Jako przyklad podam mojego sasiada (mieszka obok) facet ma "indygo 2" - to
taki siliconik i jak widzial old windowsy to lysial, teraz ma tez W'95 na
swoim klonie i jakos mniej lysieje. Cos to moze znaczyc. Ja tez uwazam, ze w
'95 jest warte uwagi, bo powoli system ten staje sie "normalniejszy"
aczkolwiek NIGDY idea jego w naszych czasach nie dorowna idei SYSTEMU
OPERACYJNEGO "GEOS" na Commodore 64.

Drzewiej bowiem bywalo, ze ludzie mysleli zanim cos zrobia, a nie mysleli jak
poprawic to co sknocili.

                            Zycze WAM lepszego systemu.

Plexa/FCI

PS: Nie jestem sybskrybentem listy, ew. odpowiedzi prosze nadsylac na:

sq3dzb_at_ab6qv.qnet.com

Prosze o kontakt programistow na PC (tylko scena! - dema etc.)