Re: Biedni pecetowcy

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 28 Jun 1996 - 16:44:51 MET DST

On Fri, 28 Jun 1996 13:57:01 +0200 Wojciech "Sas" Cieciwa wrote:

>Witold Przygoda (ufprzygo_at_cyf-kr.edu.pl) wrote:
>
>: wydaje mi sie IMHO, ze chyba najwazniejsze dla zycia _jest_oprogramowanie_.
>: Jesli ktos mi wskaze na system ..... (tu wpisac swoja ulubiona zabawke)
>: odpowiedniki takich programow jak:
>: -grafika: Fractal Desig Painter, PhotoStyler, Photoshop, KAIs Power Tools
>OS/2 : Photostyler, Corel, Photoshop (niemam pewnosci)

+ Impos/2, Applause, ColorWorks for OS/2, PerfectImage/2

+ Xact i RPlot jesli chodzi o scientyfic & bussines graphics

+ AutoCAD, Pj2 CAD, BlueCAD - to juz wiecie

>: -sklad: QuarkXPress, PageMaker, Ventura, Calamus (ten z Atari!)
>OS/2 : Ventura (Xerox, nie Corel),

+ BookManager, PageTurner

>: -muzyka: Finale (sklad nut), Cubase Audio, Cakewalk Pro
>OS/2 : nie moja dzialka, ale prawdopodobnie jest cos takiego.

tez nie moja dzialka

>: -edytorki: WordPerfect, WordfWin, Ami Pro
>OS/2 : Ami Pro :)

+ DeScribe 5.0, ClearLook

>: -rozne "biurowce" (cala fura na PCta pod Win)
>OS/2 : IBM Works (cos jak M$ Office)

+ Lotus SmartSuite, MESA 2 (swietny spreadsheet),
  standard przemyslowy w dziedzinie baz danych czyli DB/2
  a i rzeczy typu Access (database bez potrzeby programowania)
  jak na przyklad doskonaly DBExpert

a jesli chodzi o bussines applications to mozna liczyc w setki -
zeby nie byc goloslownym:
  AccountingVision/32 - [PC Magazine Editors Choice!]
  czy InCharge (to dla small and/or personal bussiness)
  czy znany z windoze CA SuperProject

z rzeczy naprawde profesjonalnych (vertical applications)
  SearchManager/2, ImagePlus/2, VisualDocument

>: -wreszcie troche zabawy nie zaszkodzi czyli gierki...

natywne OS/2, z bardziej znanych:
  Galactic Cyvilizations, SimCity for OS/2

nie brakuje i edutainment (np. COSMOS for OS/2 - cudowny)

czy programow typu multimedia authoring
  Builder/2, Workplace/2, Hyperwise

o rzeczach juz takich "bardziej systemowch"
(tzn. nie dla kazdego)
jak ATS, OSrm2, Chron, [o REXXie nie zapominajac]
czy oprogramowaniu sieciowym i komunikacyjnym
jak eXceed, CommunicationsManager/2, LMU/2, NetView for OS/2,
NetSP, Netfinity,
to szkoda nawet mowic
takich rzeczy nie ma (i nie bedzie) na win

ale co z tego
i tak bede slyszal ze w bussinessie to tylko w95
bo na OS/2 brak aplikacji

Grego