OS/2 a WIN95 a Linux

Autor: Lukasz Bajonski (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Wed 08 May 1996 - 15:54:38 MET DST

Hey,

Dawno, dawno temu chwalilem sie wygraniem w konkursie 'Entera' OS/2 v3.0
PL i obiecywalem ze dokonam porownania trzech systemow ( instalacja,
latwosc obslugi, stabilnosc, wyglad itp. ). Dotychczas nie moglem tego
dokonac bo niestety dopiero wczoraj po 2 miesiacach od ogloszenia
wygranej dostalem ja. Moge wiec podzielic sie pierwszymi wrazeniami z
instalacji, konfigurowania i obslugi OS/2. Zaznaczam, ze bedzie to
oczywiscie opis subiektywny, jako ze nie jestem nowym userem komputerow
i mam pewne nawyki wynikle z pracy w DOSie, WIN3.1 potem 3.11FW a na
koncu 95. Mysle jednak, ze nie jest to cos niespotykanego czy dziwnego.

1. Instalacja - zdecydowanie najwysza ocene dostaje Win95 - jest naprawde
intuicyjna i posiada bardzo dobrego Helpa, Inst.indywidualna nie
nastrecza zadnych trudnosci, choc pewnie daje mniej mozliwosci niz w OS/2
Instalacja OS/2 to niestety rzecz znacznie gorsza, przede wszystkim razi
bardzo ogolnikowy Help, co chwila trzeba patrzec do instrukcji obslugi (
boje sie pomyslec jak dzialaja w OS/2 wlasciciele pirackich kopii - chyba
biegna do najblizszej ksiegarni po dobra ksiazke ;) ) Mimo sporego
doswiadczenia i wczesniejszej instalacje HedHat Linuxa po zobaczeniu
opcji OSowego fdiska wymieklem z instalacji indywidualnej - to gorsze niz
Linux !!! :(

2. Pierwsze godziny uzytkowania

OS/2 jest w porownaniu z Win95 skrajnie nie intuicyjny ( moze to moje
nawyki z Win3.1 ale przeciez wiekszosc userow miala/ma z nim do
czynienia). Bez samouczka / podrecznika nie umialem nawet uruchomic
Nortona Commandera dosowego !!! Na poczatku robilem to poprzez WIN-OS2
bo zamiast w folderze ikone trzeba tworzyc w specjalnym miejscu i potem
przenosic do docelowego folderu. Potwornie deprymujacy jest brak
normalnych klawiszy <OK> i <CANCEL> nigdy nie wiem co zrobic - czy
zamknac okno, czy je zminimalizowac, czy moze zrobic cos innego.
Inna spora wada - brak inplace editing - przeciez to jest juz w Win3.1
!!! Aby zmienic nazwe czy sciezke musze otwierac nowe okno dialogowe co
wydaje mi sie absurdalne.
To byloby na razie tyle zalow wzgledem OSa - sprobuje jeszcze z nim
troche powalczyc i podeslac na liste nastepne, moze troche zyczliwsze
opinie.

    _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/_/ Lukasz Bajonski
   _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( lbajon_at_sgh.waw.pl )
  _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/ * SGH Warszawa *
 _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( Warsaw School of Economics )
_/_/_/_/ _/_/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/ http://akson.sgh.waw.pl/~lbajon