Re: RISC 21064

Autor: Marian Klekota (marian_at_amedec.amg.gda.pl)
Data: Fri 29 Mar 1996 - 10:45:36 MET

Eryk Szymanski (eryk_at_gauss.amu.edu.pl) wrote:
: Marian Klekota (marian_at_amedec.amg.gda.pl) wrote:
: [...]
: : Kpisz Pan chyba ... porownanie linuxa z OSF/1 jest na poziomie porownania
: : syreny z porche :)
: [...]
: To bardzo interesujace. Akurat tak sie sklada, ze mam okazje wraz z kolega
: administrowac OSF/1 (w tym tygodniu nazywa sie to Digital Unix :-))))) ).
: Obaj uzywamy Linux-a w domu (na Intelu) i bardzo bysmy chcieli wiedziec, skad to
: porownanie, ktore wydaje sie nam bardzo krzywdzace.

: eryk.

Nie jest krzywdzace ... Linux to system dla "fanatykow" unixa, dla tych
ktorych nie stac na solarisa czy sco. Linux jest dobry do cwiczen, zabaw,
ale chyba przynasz ze postawienie tego systemu dla instsytucji (
jakiejkolwiek ) to nie jest nalepszy pomysl. Bardzo waznym elementem jest
ilosc ( oraz wachlarz ) oprogramowania na dana platforme. Zaraz odezwa sie
glosy ze na Linuxie mozna sobie skompilowac mnostwo rzeczy ( na OSF ta sama
ilosc ;) ) ... wiec jesli ktos skompiluje ORACLA lub PROGRESSA na Linuxie to
niech mnie poinformuje ;)
Poza tym wazny jest serwis ... jak sypie Ci sie Linux to placzesz i slesz
listy na newsy ... "a nuz ktos odpowie" - myslisz, natomiast jesli jestes
posiadaczem komercyjnego systemu po pierwsze klopoty wystepuja niezwykle
rzadko, po drugie bierzesz sluchawke dzwonisz gdzie trzeba i w krotkim czasie
masz konkretna odpowiedz ... w tym przypadku roznica miedzy Linuxem i OSF'em
to przepasc.
Nastepna rzecz to zaloze sie ze OSF/1 jest lepiej zoptymalizowany pod
platforme niz Linux ...
A OSF/1 nazywa sie teraz Digital Unix poniewaz producent ( Open Software
Fundation ) zaniechal dalszy rozwoj tego systemu ... Digital wiec wykupil go
i nazwal "po swojemu".
Nie che mi sie pisac dalej ... uwazam ze porownywanie tych systemow nie ma
sensu ... Linux ustepuje pod kazdym wzgledem KAZDEMU komercyjnemu systemowi
... no moze nie, jesli chodzi o cene to Linux jest tani :)

          ... ale jaka placa taka praca ;)

Administruje od 3 lat serwerami firmy Digital , na poczatku na DEC Station
5000/240 z Ultrixem a nastepnie Alpha Server 2000 i chociaz Ultrix jest
gorszym systemem od OSF/1 to nawet Ultrixa nie zamienilbym na Linux'a.

Pozdrawiam

--
| Marian Klekota                       |                            |