Re: RISC 21064

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 29 Mar 1996 - 14:25:56 MET

Marian Klekota napisal(-a) :
> Nie jest krzywdzace ... Linux to system dla "fanatykow" unixa, dla tych
> ktorych nie stac na solarisa czy sco. Linux jest dobry do cwiczen, zabaw,
> ale chyba przynasz ze postawienie tego systemu dla instsytucji (
> jakiejkolwiek ) to nie jest nalepszy pomysl. Bardzo waznym elementem jest
> ilosc ( oraz wachlarz ) oprogramowania na dana platforme. Zaraz odezwa sie
> glosy ze na Linuxie mozna sobie skompilowac mnostwo rzeczy ( na OSF ta sama
> ilosc ;) ) ... wiec jesli ktos skompiluje ORACLA lub PROGRESSA na Linuxie to
> niech mnie poinformuje ;)

Slyszalem o takich, adresu nie znam.

> Poza tym wazny jest serwis ... jak sypie Ci sie Linux to placzesz i slesz
> listy na newsy ... "a nuz ktos odpowie" - myslisz, natomiast jesli jestes
> posiadaczem komercyjnego systemu po pierwsze klopoty wystepuja niezwykle
                                                ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> rzadko, po drugie bierzesz sluchawke dzwonisz gdzie trzeba i w krotkim czasie
   ^^^^^^^ a do czego Ty go uzywasz ze masz tak rzadko problemy?

> masz konkretna odpowiedz ... w tym przypadku roznica miedzy Linuxem i OSF'em
> to przepasc.

Wiesz, jesli porownasz system na pustyni to jest to prawda, ale nie
wyobrazam sobie administratora ktory jest tylko sam i w okolicy 300km nie ma
podobnych mu specjalistow. Jesli jedynym jego rozwiazaniem jest pytanie sie
KOMERCYJNEGO supportu, to ja przepraszam, ale pracuje jak zupelny amator.

> Nastepna rzecz to zaloze sie ze OSF/1 jest lepiej zoptymalizowany pod
> platforme niz Linux ...

:-O A slyszales o platformie Alpha? A wiesz ze na te platforme sa wlasciwie
trzy systemy operacyjne? Wlasnie Digital UNIX, NT i Linux? A wiesz ze
najchetniej wspolpracuja jako developments wlasnie pracownicy z Digitalu? Czy
czytales kiedys adresy e-mailowe wspolpracownikow robiacych port Linuxa na
Alphe?

> A OSF/1 nazywa sie teraz Digital Unix poniewaz producent ( Open Software
> Fundation ) zaniechal dalszy rozwoj tego systemu ... Digital wiec wykupil go
> i nazwal "po swojemu".

No, pozwole sobie miec inne zdanie. Digital UNIX dlatego ze firma Digital
wystapila o przyznanie oficjalnej nazwy UNIX dla swojego systemu. System
przeszedl szkolenia i dlatego mogl juz oficjalnie posiadac w nazwie slowo
UNIX. Ot, co.

> Nie che mi sie pisac dalej ... uwazam ze porownywanie tych systemow nie ma
> sensu ... Linux ustepuje pod kazdym wzgledem KAZDEMU komercyjnemu systemowi
> .. no moze nie, jesli chodzi o cene to Linux jest tani :)
>
> ... ale jaka placa taka praca ;)
>
> Administruje od 3 lat serwerami firmy Digital , na poczatku na DEC Station
> 5000/240 z Ultrixem a nastepnie Alpha Server 2000 i chociaz Ultrix jest
> gorszym systemem od OSF/1 to nawet Ultrixa nie zamienilbym na Linux'a.

I znow nie padlo ani JEDNO slowo konkretne (no moze poza wykupionym
supportem ktory nawet user Linuxa moze sobie kupic ...). Czy mozesz podac
jakies praktyczne roznice w zastosowaniu albo uzytkowaniu.

Jesli ktos wie jedynie ze linux jest za darmo i wymienia go jako jedyna
zalete, to widac WOGOLE nie widzial linuxa albo nie wie co mowi.

- --

Pozdrowienia,
Wojtek <wojtekp_at_tch.waw.pl>

PGP key available: finger wojtekp_at_szarik.tch.waw.pl
Key fingerprint = 8D 80 85 26 9F 55 A6 94 CD F8 85 C5 3F 0A 00 AD