Re: AMD/133 vs. P-75

Autor: Lukasz Bajonski (lbajon_at_elpis.sgh.waw.pl)
Data: Fri 29 Mar 1996 - 11:01:23 MET

>3) amd 133 to troche takie cos jak 486DLC - nie wydaje mi sie, zeby
>pojawilo sie cos szybszego. poza tym zwlaszcza przy 160MHz wyrazni widac
>ogromna roznice w predkosci wykonywania malych kawalkow programu i
>wielkich petli. procesorek sie dusi - waskim gardlem jest predkosc
>magistrali. taki labedzi spiew. na dzien dzisiejszy amd 133 jest szybszy
>no i wyraznie tanszy niz pentium 75. jednak za pol roku o amd wszyscy
>zapomna (no, moze z wyjatkiem tych co go kupili...) a pentium75 bedzie
>mozna wymienic np. na pentium 166 czy jakis szybszy (o, chociazby
> [...]

Jesli mozna cos dodac, to sadze, ze kupno tego procesora za ok 200 zl
jest bardzo dobrym wyborem, zmiany w konstrukcji plyt glownych sa rownie
szybkie jak w przypadku procesorow i raczej rzadko kto wymienia sam
procesor - to sie po prostu nie oplaca. Zawsze lepiej wymienic cala plyte
chocby dlatego ze za 1-2 lata ( mniej wiecej tak czesto wymieniam p.g. )
beda juz nowe pamieci cache, nowoczesniejsze chipsety i pewnie wiele
innych zmian konstrukcyjnych o ktorych nam sie nawet nie sni. Koszt plyty
glownej nie jest tak wysoki aby usprawiedliwial polsrodki w postaci
wymiany procesora - chyba, ze ktos ma firmowy komputer na ktorego p.g.
jest wszystko, ale wtedy mozna tylko wpolczuc. Przy skladaniu komputera
ten problem odpada. Za rok - dwa zreszta, mam nadzieje, ze bedziemy mieli
popularne OS-y wykorzystujace moce pentium pro lub P7 ( P pro + ? )
i wtedy zmiana plyty i tak bedzie potrzebna.

PS. Porownywalem wyniki testow Checkita 3.0 z P-100. AMD-133
niepodkrecany wypada tylko o 20 % slabiej od P-100 w stalo a o 30 % w
zmiennoprzecinkowych operacjach. Nawet jesli rzeczywista wydajnosc byla
troche mniejsza to mysle ze za ta cene AMD-133 jest naprawde dobrym
wyborem, zwlaszcza ze malo jest jeszcze programow potrzebujacych P-100
lub silniejszych ( niektore chodza wrecz za szybko ;) ).Znacznie lepiej
za zaoszczedzone pieniadze kupic pamiec - przy przeskoku z 8 do 12 MB
wzrost wydajnosci bedzie wyrazniejszy ( w wiekszosci zastosowan ) niz
przy zamianie AMD-133 na P-100.
Sorry za przydlugi mail
    Lukasz Bajonski

   Űß ß