Re: RISC 21064

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Sat 30 Mar 1996 - 13:22:48 MET

Marian Klekota (marian_at_amedec.amg.gda.pl) wrote:

: Nie jest krzywdzace ... Linux to system dla "fanatykow" unixa, dla tych
: ktorych nie stac na solarisa czy sco.

No coz. W ciagu tygodnia bede kupowal do mojej firmy Pentium Pro-200MHz,
chyba ze okaze sie ze lepiej poczekac na plyte dual. Pracowalem jakis
czas (administrowalem) takim wynalazkiem jak SCO - szczesliwie nie
musialem dlugo. Czasem pracuje na Solarisach (sparc) - jako uzytkownik.
Gdybym uznal ze wlasciwsze jest kupno np. Solarisa (x86) lub SCO w miejce
Linuxa, to z pewnoscia bym go kupil. Zainstalowalem w kilku miejscach
kilka roznych Linuxow - i nigdy nie bylo z nimi zadnych problemow. Moze
dlatego nie mam doswiadczen z serwisem Linuxa :) Zreszta, mozna kupic
Linux'a z serwisem, rowniez za wielokrotnie mniejsze pieniadze.

: Linux jest dobry do cwiczen, zabaw,
: ale chyba przynasz ze postawienie tego systemu dla instsytucji (
: jakiejkolwiek ) to nie jest nalepszy pomysl.

IMHO postawienie linuxa dla (przynajmniej pewnych) instytucji moze byc
najlepszym pomyslem.

: Bardzo waznym elementem jest
: ilosc ( oraz wachlarz ) oprogramowania na dana platforme. Zaraz odezwa sie
: glosy ze na Linuxie mozna sobie skompilowac mnostwo rzeczy ( na OSF ta sama
: ilosc ;) ) ...

Zgadza sie.

: wiec jesli ktos skompiluje ORACLA lub PROGRESSA na Linuxie to
: niech mnie poinformuje ;)

Przynajmniej Oracla nie trzeba kompilowac, znam osobe ktora uzywa Oracla
na Linux'ie (moze nie sa to jakies wielkie bazy, ale problemow nie ma).

: Poza tym wazny jest serwis ... jak sypie Ci sie Linux to placzesz i slesz
: listy na newsy ... "a nuz ktos odpowie" - myslisz,

Jasne - i przypuszczalnie kilkadziesiat osob jest w stanie Ci odpowiedziec
(i robia to) - natomiast mam troche doswiadczen z roznymi serwisami i nie
jest to wcale takie sliczne. Moze jednak serwis DEC'a jest lepszy.

: Nastepna rzecz to zaloze sie ze OSF/1 jest lepiej zoptymalizowany pod
: platforme niz Linux ...

Ja bym sie nie zakladal majac 50% szansz... Poza tym nie wiem co to znaczy
- lepiej zoptymalizowany pod platforme...

: Nie che mi sie pisac dalej ... uwazam ze porownywanie tych systemow nie ma
: sensu ... Linux ustepuje pod kazdym wzgledem KAZDEMU komercyjnemu systemowi
: ... no moze nie, jesli chodzi o cene to Linux jest tani :)

Rozumiem ze nie pracowales NIGDY z Linuxem... lub z jakimkolwiek
komercyjnym systemem. Bo chyba nikt kto pracowal z Linuxem i systemami
komercyjnymi takiej tezy by nie wyglosil. Nie mowie ze Linux nie ma brakow
- ale kazdy system je posiada.

: Administruje od 3 lat serwerami firmy Digital , na poczatku na DEC Station
: 5000/240 z Ultrixem a nastepnie Alpha Server 2000 i chociaz Ultrix jest
: gorszym systemem od OSF/1 to nawet Ultrixa nie zamienilbym na Linux'a.

Rozumiem ze znasz Linuxa ze slyszenia.

--
Greetings,
                                                KHC